• 1
  • 2
2008-11-20, 17:03
Medlem
min skärm blir vit?

Tjena! har också problem med min skärm, ibland när jag startar datorn så visar skärmen bara vitt. måste efter det starta om den några gånger innan den blir normal. har även hänt att den visat vit skärm när skärmsläckaren gått igång, någon som vet vad felet kan vara?
Citera
2008-11-20, 22:46
Medlem
jerryleelviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe021
Gjort, nope problemet kvarstår och det är extremt irriterande då vi är en hel familj som delar på denna dator och in/utloggningar samt att växla användare är saker som sker ständigt på denna dator !

Kom med idéer snälla !

Har du inaktiverat dem i bios också?
Citera
2008-11-21, 14:07
Medlem
swe021s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerryleelvis
Har du inaktiverat dem i bios också?

Hur menar du nu ? förstår inte riktigt !? :P
Citera
2008-11-21, 23:00
Medlem
jerryleelviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe021
Hur menar du nu ? förstår inte riktigt !? :P
Om du går in i bios vid uppstart (setup F2 vanligen) så hittar man där inställningar för power saving. Sätt dessa till disabled. Inställningar i bios överskuggar alla inställningar i Windows och kan därför behövas inaktiveras där.
Citera
2008-11-22, 09:08
Medlem
swe021s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerryleelvis
Om du går in i bios vid uppstart (setup F2 vanligen) så hittar man där inställningar för power saving. Sätt dessa till disabled. Inställningar i bios överskuggar alla inställningar i Windows och kan därför behövas inaktiveras där.

Ursäkta mig men jag förstår fortfarande inte hur jag tar mig in i dem där BIOS inställningarna...
När jag trycker F2 vid uppstart kommer jag bara till "Windows starthanterare" där jag bara kan välja om jag vill starta Vista eller gå in i Windows minnesdiagnostik...
Senast redigerad av swe021 2008-11-22 kl. 09:24.
Citera
2008-11-22, 12:02
Medlem
testa att trycka på delete istället för f2... inte backspace utan del vid numpad.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Advance...ower_Interface
Citera
2008-11-22, 13:31
Medlem
Rabbelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr nagel
testa att trycka på delete istället för f2... inte backspace utan del vid numpad.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Advance...ower_Interface

Om inte delete funkar så brukar det stå vilken knapp man ska trycka på. I mitt fall nu är det delete, på gamla datorn var det F10 och datorn innan dess TAB. Så kolla om de inte står nåt dom första sekunderna ^^
Citera
2008-11-22, 16:42
Medlem
swe021s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbelito
Om inte delete funkar så brukar det stå vilken knapp man ska trycka på. I mitt fall nu är det delete, på gamla datorn var det F10 och datorn innan dess TAB. Så kolla om de inte står nåt dom första sekunderna ^^

Tack för all hjälp, ska testa snarast möjligt (dvs när jag kommer hem) men det som stör mig mest är att inställningarna alltså måste ha ändrats automatiskt, kan detta ske på något sätt överhuvudtaget ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in