2008-11-20, 02:59
Medlem
danyhs avatar
Tjenare.

Jag har lnge tnkt/frskt att skaffa mig Statisk IP Adress, men varje gng jag har frskt har jag aldrig lyckats...
Jag har fljt Guiden p PortForward och jag fattar exakt vad jag ska gra, men nr jag r klar och ska start t.ex.
ngon internet sida s funkar det inte (samma med msn etc) Men jag har kontakt till internet (routern).

Jag sitter p en D-Link 624+ och i den s str det ngot om "Static IP Address" under "WAN".
Vet inte om jag kanske mste ndra dr? Eller hur ska jag gra? r verkligen i behov av hjlp.

Ps: Vet inte om det finns ett snt hr inlgg redan men om det gr det s ber jag s mycket om frltelse.
Citera
2008-11-20, 04:01
Medlem
ziphens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danyh
Tjenare.

Jag har lnge tnkt/frskt att skaffa mig Statisk IP Adress, men varje gng jag har frskt har jag aldrig lyckats...
Jag har fljt Guiden p PortForward och jag fattar exakt vad jag ska gra, men nr jag r klar och ska start t.ex.
ngon internet sida s funkar det inte (samma med msn etc) Men jag har kontakt till internet (routern).

Jag sitter p en D-Link 624+ och i den s str det ngot om "Static IP Address" under "WAN".
Vet inte om jag kanske mste ndra dr? Eller hur ska jag gra? r verkligen i behov av hjlp.

Ps: Vet inte om det finns ett snt hr inlgg redan men om det gr det s ber jag s mycket om frltelse.

Kr en ipconfig /all och byt till exakt samma ip som du har dr (nr du inte kr statiskt ip vill sga) d ska det fungera.
Citera
2008-11-20, 11:10
Medlem
Fr det r en static adress p din dator du vill ha och inte p routern?

r det exterent du vill ha en static IP s mste din ISP leverera detta och inte alla som gr det.
Citera
2008-11-20, 12:11
Medlem
danyhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziphen
Kr en ipconfig /all och byt till exakt samma ip som du har dr (nr du inte kr statiskt ip vill sga) d ska det fungera.

Jo jag har provat det men det funkade inte. eller jag kunde komma ut p internet men jag kunde inte typ "surfta" va p msn. allt jag kunde gra var att g in p rountern.

Citat:
Ursprungligen postat av heimat
Fr det r en static adress p din dator du vill ha och inte p routern?

r det exterent du vill ha en static IP s mste din ISP leverera detta och inte alla som gr det.

Ja jag menade p min dator.

okey, men hur vet jag det d?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in