2008-11-20, 02:59
Medlem
danyhs avatar
Tjenare.

Jag har länge tänkt/försökt att skaffa mig Statisk IP Adress, men varje gång jag har försökt har jag aldrig lyckats...
Jag har följt Guiden på PortForward och jag fattar exakt vad jag ska göra, men när jag är klar och ska start t.ex.
någon internet sida så funkar det inte (samma med msn etc) Men jag har kontakt till internet (routern).

Jag sitter på en D-Link 624+ och i den så står det något om "Static IP Address" under "WAN".
Vet inte om jag kanske måste ändra där? Eller hur ska jag göra? Är verkligen i behov av hjälp.

Ps: Vet inte om det finns ett sånt här inlägg redan men om det gör det så ber jag så mycket om förlåtelse.
Citera
2008-11-20, 04:01
Medlem
ziphens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danyh
Tjenare.

Jag har länge tänkt/försökt att skaffa mig Statisk IP Adress, men varje gång jag har försökt har jag aldrig lyckats...
Jag har följt Guiden på PortForward och jag fattar exakt vad jag ska göra, men när jag är klar och ska start t.ex.
någon internet sida så funkar det inte (samma med msn etc) Men jag har kontakt till internet (routern).

Jag sitter på en D-Link 624+ och i den så står det något om "Static IP Address" under "WAN".
Vet inte om jag kanske måste ändra där? Eller hur ska jag göra? Är verkligen i behov av hjälp.

Ps: Vet inte om det finns ett sånt här inlägg redan men om det gör det så ber jag så mycket om förlåtelse.

Kör en ipconfig /all och byt till exakt samma ip som du har där (när du inte kör statiskt ip vill säga) då ska det fungera.
Citera
2008-11-20, 11:10
Medlem
För det är en static adress på din dator du vill ha och inte på routern?

Är det exterent du vill ha en static IP så måste din ISP leverera detta och inte alla som gör det.
Citera
2008-11-20, 12:11
Medlem
danyhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziphen
Kör en ipconfig /all och byt till exakt samma ip som du har där (när du inte kör statiskt ip vill säga) då ska det fungera.

Jo jag har provat det men det funkade inte. eller jag kunde komma ut på internet men jag kunde inte typ "surfta" va på msn. allt jag kunde göra var att gå in på rountern.

Citat:
Ursprungligen postat av heimat
För det är en static adress på din dator du vill ha och inte på routern?

Är det exterent du vill ha en static IP så måste din ISP leverera detta och inte alla som gör det.

Ja jag menade på min dator.

okey, men hur vet jag det då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in