2008-11-20, 01:32
Medlem
JollyRogerss avatar
Sen jag var liten och enda fram till några år sen har jag alltid tyckt att SVT visat program och filmer som vänder sig mer till gamla tanter på ålderdomshemmen än någon annan åldersgrupp. Jag brukade bara se på några fåtal program när man råkade zappa förbi, som uppdrag granskning för att ge ett exempel. Annars har utbudet bara varit skit imo.

Detta ändrades för bara ett fåtal år sedan, då började poppa upp intressanta och roliga program. Nu följer jag både Höök och Morgonsoffan och det händer att man slötittar på ett andra avenyn avsnitt eller uppdrag granskning.
Kvarteret skatan var också jävligt kul minns jag.

Är det jag som börjar bli som dessa tanter på ålderdomshemmen eller har SVT börjat sända bättre program? Visserligen finns ju dessa skitprogram kvar som halaltv men alla kanaler har ju sina bättre och sämre program.
Citera
2008-11-20, 01:51
Medlem
MEC62s avatar
Jo, nu börjar förfallet! Gör dig redo för ättestupan...
Citera
2008-11-20, 02:10
Medlem
Deannas avatar
kan du ha blivit äldre och passar i deras målgrupp?

Personligen tycker jag att SVT har blivit riktigt bra på populärvetenskap. Jag gillar faktafrossa, 123 saker, vetenskap som utmanar mm.
Citera
2008-11-20, 02:18
Medlem
powerforcers avatar
Jag hatar allt på SVT och allt dom står för. Har aldrig betalt TV-licens och kommer aldrig göra det.

Sälj SVT och sparka alla Samhallmänniskorna som "jobbar" där.
Citera
2008-11-20, 10:30
Medlem
Jag har alltid gillat SVT och tycker dem gör många bra program. Det har nog för många en del med mognad att göra. Vill man titta på skit som top model, top dog, glamour och annan skit som sänds i andra kanaler kan man göra det annars så finna kvalitets program på SVT.

Det var min åsikt...
Citera
2008-11-20, 10:50
Medlem
JamalKamals avatar
(S)VT är och förblir ytterst ojämnt. Vissa program som reportaget från Tvättstugan i Rinkeby är klockrent medan vinklade nyhetssändningar är riktiga bottennapp.

Det jag gillar med (S)VT är blandningen och avsaknaden av reklam samt deras teman. Senaste i helgen bjöds det många en helkväll med eminenta stå-uppare.
Citera
2008-11-20, 10:55
Bannlyst
Det finnns en anledning till att jag har lagt SVT1+2 på kanalplats 14 samt 15
Citera
2008-11-20, 11:14
Medlem
muneys avatar
Deras Temakvällar är oftast ganska så intressanta. Sen gillar jag att dom till skillnad från alla andra jävla kanaler vågar visa filmer som inte är så kända för allmänheten. TV4 skulle väl aldrig våga visa en smal fransk film för dom tror inte att folk vill se det. Andra kanaler köper in 10 år gammalt Hollywoodskräp som inte är det minsta intressant.

I dagsläget har jag iofs ingen TV och det är jävligt skönt.
Citera
2008-11-20, 11:41
Medlem
JollyRogerss avatar
Det kan nog hända att det till stor del handlar om mognad men jag tycker nog ändå att SVT inte alls hade samma sköna utbud som dom har nu. Jag tror verkligen att dom börjat satsa mer på oss vanliga vuxna och ungdomar och skurit ner på de gamla tanternas program.

Dessutom visar SVT de flesta av sina program på webben gratis, bara ungefär en halvtimme (varierar på program) efter sändningstid. De har också högupplöst om man inte klarar sig med vanlig stream. Det mina vänner, det är grejer det.
Citera
2008-11-20, 11:47
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muney
Deras Temakvällar är oftast ganska så intressanta. Sen gillar jag att dom till skillnad från alla andra jävla kanaler vågar visa filmer som inte är så kända för allmänheten. TV4 skulle väl aldrig våga visa en smal fransk film för dom tror inte att folk vill se det. Andra kanaler köper in 10 år gammalt Hollywoodskräp som inte är det minsta intressant.

I dagsläget har jag iofs ingen TV och det är jävligt skönt.

Det här håller jag med om, dom visar ofta filmer man aldrig har hört talas om och troligen aldrig skulle sett annars som visar sig vara riktigt bra. TV 6 skulle jag säga stämmer in på att dom köper in 10 år gammalt hollywoodskräp. Varje helg visas ju någon B-action film från 80 - 90 talet som man sett hundra gånger förr.
Citera
2008-11-20, 14:16
Medlem
DingleBarrys avatar
Det är endast du, SVT sänder fortfarande endast program om pensionerer och dylik skit. Tycker du borde hitta nått annat intresse än att titta på SVT.
Finns så många andra bra kanaler att välja bland, SVT är endast i nödfall.
Citera
2008-11-20, 14:23
Medlem
Som tidigare nämnt så beror det nog på mognad. Jag känner igen mig själv med trådskaparen med tanke på att jag har gått från att nästan aldrig se på SVT till att iaf se minst ett avsnitt om dagen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in