2008-11-20, 15:04
Medlem
Draqos avatar
Att SVT:s populärkulturmagasin Hype som ska locka unga tittare har flest tittare i åldersgruppen 50+ säger väl allt om detta företag. Lägg ner dyngan, public service my ass.
Citera
2008-11-20, 15:24
Medlem
curdmans avatar
Skulle tippa att jag tittar ca 80 % på SVT. Skulle nog bli lite mindre ifall jag hade Discovery eller National Geographic. SVT är lätt bäst på dokumentärer, samhällsprogram och nyheter av de svenska kanalerna, dvs det jag ser mest på (och annat folk borde se mer på). Slår man ihop dessa kategorier så står de sig mycket bra internationellt också!

Jag tror jag älskar public service! (Lyssnar på P1 ca 8 timmar om dagen.)
Senast redigerad av curdman 2008-11-20 kl. 15:26.
Citera
2008-11-20, 15:37
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Dessutom visar SVT de flesta av sina program på webben gratis, bara ungefär en halvtimme (varierar på program) efter sändningstid. De har också högupplöst om man inte klarar sig med vanlig stream. Det mina vänner, det är grejer det.
Det där gör dom bara för att dom vill kunna kräva TV-avgift från folk som inte har TV men har internet. Betala ska man, oavsett om man vill se skräpet eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Det här håller jag med om, dom visar ofta filmer man aldrig har hört talas om och troligen aldrig skulle sett annars som visar sig vara riktigt bra. TV 6 skulle jag säga stämmer in på att dom köper in 10 år gammalt hollywoodskräp. Varje helg visas ju någon B-action film från 80 - 90 talet som man sett hundra gånger förr.
Det där också bara skitsnack. Igår visade TV6 Running Scared från 2007 med 7.6 i betyg på IMDB med nästan 30 000 röster. På SVT lyser dock filmerna med sin frånvaro.
Citera
2008-11-20, 15:50
Medlem
Squalos avatar
SVT håller på att gå åt helvete. Majoriteten av vad dom visar är propaganda och barnprogram.

Man lägger ner program som folk vill se, som Trafikmagasinet, och visar skräp som Halal-TV.

Dom som gör "dokumentärer" får också order om att dom ska ha "invandrare är bättre än svenskar"-vinkling på allt dom gör.

Tittar man på SVT nu kl. 16. så har man följande att välja bland:

SVT1: Barnprogram
SVT2: Propaganda

Citat:
Dokumentär. När "dokument inifråns" Evin Rubar kom till Sverige var hennes pappa orolig när hon gick hem till svenska lekkamrater. Han ville alltid veta om föräldrarna varit berusade. Själv tyckte Evin att det var obehagligt när vuxna drack, men hon trodde att det berodde på att hon kom från en annan kultur. 25 år senare pratar hon med barn som vuxit upp i vanliga svenska hem. Hur upplever de egentligen vuxnas drickande - den självklara alkoholen när man ska fira, koppla av eller bara umgås?

SVT Barnkanalen: Barnprogram
SVT 24: 24 vision, vilket är i princip ingenting. Bara text som rullar.
Citera
2008-11-20, 16:24
Medlem
olof86s avatar
SVT brukar sända härliga gamla filmer som exempelvis Dog Day Afternoon, och även bra dokumentärer tycker jag. Deras dokumentärserie Hilmen kan vänta som sänds på torsdagar, är en serie som berör och som får en att uppskatta saker man tar för givet.
Citera
2008-11-20, 17:08
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Det där gör dom bara för att dom vill kunna kräva TV-avgift från folk som inte har TV men har internet. Betala ska man, oavsett om man vill se skräpet eller inte.

Förvisso, men de skulle väl ändå kräva TV-avgift även om dom inte hade SVT play? Så att det vore ett sätt att kräva avgift av svenska folket är nog bullshit från din sida. För oavsätt om play fanns måste man väl betala tv-avgift eftersom man kan se på film från andra ställen. Blev lite ludigt skrivet men jag menar att tv-avgiften inte på något sätt är bunden till SVT play.
Men jag kan ha fel dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Det där också bara skitsnack. Igår visade TV6 Running Scared från 2007 med 7.6 i betyg på IMDB med nästan 30 000 röster. På SVT lyser dock filmerna med sin frånvaro.

skitsnack nej, överdrift ja, visst har dom nyare filmer också, men ändå visar dom ofta äldre filmer man redan sett hundra gånger. SVT visar inte filmer allt för ofta nej, men kompenserar det med underbara program.
Citera
2008-11-20, 17:51
Bannlyst
svt visar ju en hel rad bra dokumentärer och program, såsom vem vet mest, 123 saker, vetenskapsmagasinet, populär vetenskap o.s.v..
Citera
2008-11-21, 22:34
Medlem
DingleBarrys avatar
Enligt min åsikt borde SVT stängas ner helt och hållet.
SVT har inte blivit bättre och det har aldrig varit bra. Vill man se bra program och filmer , dokumentärer osv så finns det en hel massa bättre kanaler att välja bland med mycket BÄTTRE underhållning, och inte så lågklassigt jävelskap som SVT sänder.
Citera
2008-11-22, 01:45
Medlem
Mvks avatar
bättre?
allt är relativt.
tycker svt länge har haft intressanta program, många fler än övriga pajaskanaler.
Debatt, plus, UG, 123 saker...., dokumentärer mm. laddas ner frekvent från swebits/ kollas på deras hemsida om man skulle missa ordinarie sändningar.
Citera
2008-11-23, 01:28
Medlem
DingleBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
bättre?
allt är relativt.
tycker svt länge har haft intressanta program, många fler än övriga pajaskanaler.
Debatt, plus, UG, 123 saker...., dokumentärer mm. laddas ner frekvent från swebits/ kollas på deras hemsida om man skulle missa ordinarie sändningar.
Haha intressanta program? Kan inte hålla med det minsta, det har aldrig varit bra program där och kommer aldrig att bli
Citera
2008-11-23, 04:55
Medlem
Vetenskapsprogram och en del dokumentärer brukar det vara klass på, men humorn? Morgonsoffan och Robins t ex, nej fan vad torrt det är. Och för att inte tala om vänsterpropagandan som genomsyrar i stort sett varenda program.

Ibland dyker dock en och annan bra film upp i tablån, som idag:
Guds Stad, eller Cidade de Deus http://akas.imdb.com/title/tt0317248/
Riktigt välgjord film om livet i en kåkstad utanför Rio de Janero med knarkhandel och gängkrig som central del av handlingen.
Tror jag ska se den igen.
Citera
2008-11-23, 06:27
Medlem
Red Machines avatar
Du har blivit mogen. SVT sänder program som tilltalar mig. Jag slipper reklamen och trams. Svt:s program är inte flashiga som femmans program men det har ett innehåll som saknas i de kommersiella kanalerna. De som hävdar att Svt är en Socialdemokratisk indoktrineringskanal är dumma i huvudet punkt slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in