2008-11-20, 01:26
Medlem
Kivans avatar
Jag vill veta om ngon har ngra intressanta anekdoter att bertta om konspirationsteorier genom historien. Den frsta jag kommer att tnka p r hxbrnningarna, men ocks nazisternas lngtgende teorier om judiska konspirationer. Riktiga konspirationer finns det gott om i historien, men vad fanns det fr teorier som inte visade sig vara sanna? D menar jag frsts inte gammalt skrock.
Citera
2008-11-20, 16:43
Medlem
Uncle Dukes avatar
En klassiker r vl att digerdden skulle ha berott p att judarna hade frgiftat dricksvattnet.
Citera
2008-11-20, 18:02
Medlem
Kivans avatar
Ja just ja, man eldade upp judarna ocks med jmna mellanrum, inte undra p det nr de frsrjde sig som bankirer.
Citera
2008-11-21, 00:41
Medlem
Raw123s avatar
Nr du sger konspirationsteori menar du d en teori som visats sig vara en riktig konspiration eller en teori som visat sig vara en falsk konspiration? Jag menar jag skulle tro att de flesta hndelser har en konspiration bakom sig, allts att folket inte ges hela sanningen och skert ngon eller ngra som hade en teori om det innan det bevisades.
Citera
2008-11-21, 10:01
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raw123
Nr du sger konspirationsteori menar du d en teori som visats sig vara en riktig konspiration eller en teori som visat sig vara en falsk konspiration?

Kan man verkligen undra.

Citat:
Ursprungligen postat av Kivan
Riktiga konspirationer finns det gott om i historien, men vad fanns det fr teorier som inte visade sig vara sanna?
Citera
2008-11-22, 00:43
Medlem
Kivans avatar
motbevisade teorier frmst, eller osannolika som ingen tror lngre, exempelvis inlgg 2
Citera
2008-11-22, 10:59
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kivan
Jag vill veta om ngon har ngra intressanta anekdoter att bertta om konspirationsteorier genom historien. Den frsta jag kommer att tnka p r hxbrnningarna, men ocks nazisternas lngtgende teorier om judiska konspirationer. Riktiga konspirationer finns det gott om i historien, men vad fanns det fr teorier som inte visade sig vara sanna? D menar jag frsts inte gammalt skrock.

Att Anastasia verlevde revolutionen skulle jag nog kalla en konspiration, med tanke p att det inte motbevisades definitivt frrn i brjan av 2000-talet.
Citera
2008-11-23, 22:09
Medlem
knekt sparvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Att Anastasia verlevde revolutionen skulle jag nog kalla en konspiration, med tanke p att det inte motbevisades definitivt frrn i brjan av 2000-talet.
Och ngon fransk prins, vars lik med stor sannolikhet var en annan pojkes lik. Handlade inte det om Ludvig XVI's unge?
Citera
2008-11-26, 22:09
Medlem
Bajsfacistens avatar
Att Ethel och Julius Rosenberg var oskyldiga offer fr kommunismhetsen. Nr venonamaterialet offentliggjordes 1996 s var det klart att de faktiskt var skyldiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in