2008-11-20, 01:21
Medlem
SweeeBs avatar
Mitt USB minne har helt plotsligt blivit "write protected". Kan varken fora over filer eller kora program fran det. Har provat det mesta, och googlat runt hela eftermiddagen/kvallen for en losning utan lycka. Det ar tydligen ett ganska vanligt problem med Vista...

Ar det nagon har som vet var jag kan vanda mig eller vet hur man loser det?

Tack tack
Citera
2008-11-20, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweeeB
Mitt USB minne har helt plotsligt blivit "write protected". Kan varken fora over filer eller kora program fran det. Har provat det mesta, och googlat runt hela eftermiddagen/kvallen for en losning utan lycka. Det ar tydligen ett ganska vanligt problem med Vista...

Tack tack

Du har inte råkat komma åt skrivskyddsknappen som finns på de flesta USB-minnen?
Citera
2008-11-20, 03:08
Medlem
Ka-NiNs avatar
Citat:

Tack tack

Hade det varit en MP3-spelare, skulle jag tro att du kommit åt den beryktade "Hold-knappen".
Men jag antar att du inte har något liknande på ditt USB-minne?
Citera
2008-11-20, 07:40
Medlem
SweeeBs avatar
Hittar ingen hold knapp. Har ocksa latit ett par till personer tittat pa den och ingen hittar nan hold knapp.
Citera
2008-11-20, 11:10
Medlem
Ka-NiNs avatar
Citat:
Hittar ingen hold knapp. Har ocksa latit ett par till personer tittat pa den och ingen hittar nan hold knapp.
Har du testat med en annan dator? Då helst en med annat operativsystem, då problemet var vanligt med Vista?
Citera
2008-11-20, 11:15
Medlem
SweeeBs avatar
Ja, jag har testat pa en MAC och pa XP, samma problem
Citera
2008-11-20, 11:39
Medlem
Ka-NiNs avatar
Citat:
Ja, jag har testat pa en MAC och pa XP, samma problem
Förstår din frustration, men då borde det åtminstone inte vara Vista som är problemet.
En poäng till Bill.

Annars har jag nog för stunden inget bättre att säga än att citera zal_zal:
Citat:
Ursprungligen postat av zal_zal
Du har inte råkat komma åt skrivskyddsknappen som finns på de flesta USB-minnen?
Citera
2008-11-20, 12:16
Medlem
SweeeBs avatar
Har t.o.m. fragat tillverkaren... ingen hold knapp
Citera
2008-11-20, 12:27
Medlem
Ka-NiNs avatar
Citat:
Har t.o.m. fragat tillverkaren... ingen hold knapp
Nej, nej, du missförstod mej. Jag pratar inte om "Hold-knappen", jag pratar om
Citat:
skrivskyddsknappen
Som den så fint kallas.
Högerklicka på enheten (i det här fallet ditt USB-minne) och välj "Egenskaper" eller "Properties" (beroende på vilket språk du kör, Sv / Eng).
Då jag har förlagt (supit bort?) min MP3-spelare kan jag inte kolla upp vart man ska ta vägen efter det, men det borde inte vara så svårt att klicka sej fram.
Citera
2008-11-20, 18:52
Medlem
SweeeBs avatar
Har letat mig fodarvad efter en skrivskyddsknapp pa USB minnet. Iaf.. har ocksa forsokt klicka bort "read-only" i "properties" mappen.

Men det gar inte. Anledningen ar att USB-minnet ar installt som "write-protected". ARGH.
Citera
2008-11-20, 19:33
Medlem
Rabbelitos avatar
Testat att formatera om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in