Jag har aldrig testat själv, det kanske kan vara kul men jag tycker mest det verkar farligt eftersom det inte går att hålla och kontrollera vapnet på ett tillförlitligt sätt. De olika anordningar som finns att köpa (Tac Trigger, Hellstorm m.fl.) är vad jag vet bara tillsatser som till viss del underlättar bump firing.
Det fanns dock en typ som fungerade bättre. Definitionen på halvautomat är att ett enda skott avlossas varje gång man trycker på avtryckaren, så något snille kom på en anordning som lät geväret glida fram och tillbaka i stocken. Man höll alltså stocken på vanligt vis, och när man avlossade ett skott åkte resten av geväret (inklusive avtryckaren) bakåt av rekylen, träffade en fjäder och åkte fram igen. Om man höll fingret still i relation till stocken kom avtryckaren att träffa fingret varje gång mekanismen åkte framåt, ett nytt skott avlossades och det hela upprepades tills man flyttade fingret. Det var alltså samma princip som bump firing, med den stora skillnaden att man kunde hålla geväret mot axeln och sikta på normalt vis.
Nu tyckte BATF att detta var lite för roligt så denna typ förbjöds ganska snabbt, men det var i alla fall en typ av bump firing som fungerade ganska bra.
Edit: Akins Accelerator hette den, här är en video:
http://www.youtube.com/watch?v=9P8AbTKvykE