Citat:
Ursprungligen postat av smirnoffice
ja det verkar stämma gorde litte efterforskningar på nätet då jag hittade 2-3 artiklar om The Akins Accelerator och att dom inte fick forsätta tillverka och sälja akins accelerator för att dom hadde ändrat sig BATFE och att det nu räknas som helautomat om man använder sig av Akins Accelerator men hur är det med sk gat triggers är dom fortfarande lagliga ?Jag vet att det inte är riktigt lika som bumpfire prylarna men än då hur är det det är väl 4 skott för varje varv
du vevar på gat trigger har jag förstått ? Vet du något om gat triggers Ljungbackaerik?
du vevar på gat trigger har jag förstått ? Vet du något om gat triggers Ljungbackaerik?
Jo, det var en ganska tråkig historia. Akins fick besked att anordningen var laglig, så de satte igång tillverkning, annonserade, sålde osv, och sedan ändrade sig myndigheterna. Företaget fick läggas ner, och vad jag vet fick kunderna också föreläggande att snällt lämna ifrån sig sina nu illegala Accelerators. Jag var på väg att köpa en när de började tillverkas, men tyckte de var lite dyra och tänkte vänta tills den värsta köprushen var över. Tur var väl det. Jag har dock hittat lite kommentarer på nätet där det sägs att Akins har överklagat, så vi får väl se hur det går.
Jag vet inte hur det är i Sverige, men GAT Triggers är fullt lagliga här i USA. Namnet "GAT" syftar förmodligen på "Gatling", eftersom den aktiverar avtryckaren med en vev som man drar runt som på den gamla Gatlingkulsprutorna. Ganska töntigt och värdelöst i min mening, men sägs i alla fall fungera bättre än bump fire-anordningar. Här är en recension:
http://www.ar15.com/content/products/triggers/gat/