Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-19, 20:50
  #1
Medlem
Kulturministerns avatar
Jag älskar Ren & Stimpy, jag skrev i en tråd i "film.." delen, men det visade sig snart att tråden var 8 år gammal... vilket betydde att mina testiklar avlägsnades genom mitt anus.

Så jag tänkte starta en ny tråd i humordelen, för er som inte vet vad Ren & Stimpy är, så är det en tecknad serie som orsakade min psykos och mentala ohälsa.

Bästa scener:
Happy happy joy joy song, "I told you I would shoot... but you didn't believe me!! WHY DIDN'T YOU BELIEVE ME!!!

Ren käkar upp en tvål, "Oh, my beloved ice-cream bar. How I love to lick your creamy center."

Log - Reklamer -
Powdered toast man -
Alla scener med "Sven höek" + när ren freakar ut och lovar att tära bort deras läppar etc.


När dom badar nakna, och en galen inföding med en grillad kycklingklubba på huvudet joinar med sin fatass mamma

Bidra med balla grejer från serien!!
Citera
2008-11-23, 22:25
  #2
Medlem
perVers2.1s avatar
kommer bara ihåg att jag gillade serien, få se, sonen är 20 så det måste ha varit 16-17 år sedan den gick på tv1000? finns avsnitten att finna på nätet?
Citera
2008-11-23, 22:52
  #3
Medlem
StuGs avatar
Underbar serie! Kommer ihåg att jag fick ont i magen av kramp när Stimpy (tror jag det var) gick runt och sålde någon sorts gummiföremål och knackade på hos den sura hästen. Låter det psykedeliskt? Det var psykedeliskt.

Minns inte handlingen exakt men just där och då slog absurditetsmätaren i taket och det brast.
Citera
2008-11-23, 23:17
  #4
Medlem
Arrogants avatar
Det går inte att förklara med ord hur bra denna scenen är:
http://www.youtube.com/watch?v=PigUk4V014w

Citera
2008-11-24, 16:30
  #5
Medlem
Kanske inte en helt lämplig serie för barn, men vem bryr sig:

http://www.youtube.com/watch?v=CN-5-_2xJJI
Citera
2008-11-25, 17:38
  #6
Medlem
Kulturministerns avatar
Dom flesta avsnitt går att se streamade från megavideo, på watchrenandstimpy.com kan man hitta länkarna

haha bögscenen är för jävla bra !! SHAME ON YOU! Clean that shit up..

helt klart en underbar serie för barn!!


http://www.youtube.com/watch?v=LHbCBxhAHMc => Ren söker hjälp hos en psykolog
Citera
2009-11-15, 16:15
  #7
Medlem
Kände mig bara tvungen att dra upp denna tråden igen eftersom det var ett så bra initiativ från första början

Finns alldeles för många saker för att dra upp, men det avsnittet när Rens samvete (Jimmini Lummox) bankar skiten ur honom är nog ett av de bästa!
För att inte tala om det när de är ute och fiskar.. Vilken annan barnserie på Nickelodeon hade citat som: "för höge farao och alla helvetes jävlar, vad fan håller ni på med?"

Är det någon som inte har sett denna, se den!

Annars, en liten request, om det är någon som vet var jag kan få tag på Ren och Stimpy dubbat till svenska, hör av er!
Citera
2017-07-16, 21:16
  #8
Medlem
Spud-boys avatar
Två favorit avsnitt är Double header och Ren needs help.. När Ren skriver brev till Stimpy, från "Shady brain farm", mentalsjukhuset, och skriver inledande "Dear moron" och avslutar med "Wish you could read. Ren.."

En bra scen är från Sammy and me, när han biter huvudet av en av gästerna på sitt celibrets-party(och Stimpy blir avundsjuk att Sammy Mantis inte biter av hans huvud), även när Ren ska gissa vem han föreställer och dom sjunger den där svängiga låten, som slutar; "I know it tastes real good!". Eller när Stimpy tjuvtittar genom fönstret. Och att han gjort om sitt rum till ett "shrine" för Sammy..

Rens bitter half är ett riktigt galet avsnitt.. Även Rens brain(eller vad den heter)..

Finns så jävla mycket bra.. I Monkey dont, när Ren säger med pryd ton; "We have evolved"..

Så många guldglimtar i den serien..

Bass Masters, är kul avsnitt.. Och Space Madness när Ren blir galen(igen). Och då Stimpy försöker att låta bli att trycka på historie-raderar-knappen..

Ett avsnitt som ligger högt uppe på listan, om inte på toppen, är Reverend Jack Cheese..

Dom där modell-plåtningarna Ren gör, i Ren's Pecks, är roliga.. "I did some modeling. You know, beefcake stuff"

I Rens Retirement när Stimpy ska mata han och Ren får flashback från andra världkriget, typ, börjar yra om att han måste försvara sin pluton och grejer..

Stimpys Cartoon är kul, när Ren blir producer.. Speciellt i slutet när dom träffar Bob Cobb, eller vad han heter..

Finns så mycket som är rent guld!

I Love Chicken, hehe..
__________________
Senast redigerad av Spud-boy 2017-07-16 kl. 21:45.
Citera
2017-07-16, 23:45
  #9
Moderator
Fear2bes avatar
Humor --> Diskussioner om humor
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback