2008-11-21, 18:07
Medlem
Snurrens avatar
Enligt Aftonbladets pappersupplaga har han fått ultimatum: "Byt till nattskiften eller sluta". Han är helt bedrövad och sjukskriven i två veckor.
Citera
2008-11-21, 19:02
Medlem
Erik1974s avatar
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1377733/stor-besvikelse-nar-palm-forsvinner
Är inte detta, i ärlighetens namn, den mest patetiska artikel ni har läst någonsin.

Dottern Olivia,11, är också besviken, hon gillar Palm för att han är ”så mysig och rolig och säger roliga saker”.

- Tur att man är pensionär, för nu får jag titta på nyheterna på nätterna i stället, säger hon (Dorothy, 82 år)

Detta stärker verkligen att det var rätt beslut att få bort pajasen. Han kan arbeta som nyhetsuppläsare på WT- nytt för svagt begåvade. Vänta det finns ju faktiskt, TV3!
Citera
2008-11-21, 19:04
Medlem
Hannibal-Hayess avatar
Kan han inte få vara julvärd i SVT i stället för Kronér? Kunde ju ringa Japan och kolla om det hänt nåt och om de käkat julbord t ex. Christmastable?
Senast redigerad av Hannibal-Hayes 2008-11-21 kl. 19:07. Anledning: Edit: Stavfel
Citera
2008-11-21, 19:32
Medlem
Det är väl rätt roligt att se på honom tycker jag. Inte bara på youtube, han säger alltid något skumt till och från, bra att han blir kvar ändå.
Citera
2008-11-21, 19:40
Medlem
Jag var med i Rapport Morgon en gång för längesen.

Det var en massa obeahliga människor på hela SVT red. Ingen liksom hälsade, utan alla var stela och tysta. Utom Palm. han var riktigt trevlig, Sedan dess har jag alltid gilllat honom
Citera
2008-11-21, 20:03
Medlem
Det enda patetiska är att du försöker förnedra människor som öppet talar om sina känslor, hur oviktiga du än må tycka att deras känslor är. Min slutsats är att du är patetisk. Vetenskapligt bevisat.
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1377733/stor-besvikelse-nar-palm-forsvinner
Är inte detta, i ärlighetens namn, den mest patetiska artikel ni har läst någonsin.
Citera
2008-11-21, 20:12
Medlem
meons avatar
En Rikard Palm som kör nattpasset på SVT är nog en garant för nya härliga klipp på Youtube. Så jag tycker han ska köra på en tid.

Snart nog så får han dagtid igen!
Citera
2008-11-21, 20:16
Medlem
Låt oss alla titta på nyheterna på natten, höja tittarsiffrorna å det grövsta! Då kanske de byter tillbaka, jag kan lätt ställa klockan å bara slå på teven å slumra samtidigt, bara ställa in timern ju
Citera
2008-11-21, 20:54
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scott
Det enda patetiska är att du försöker förnedra människor som öppet talar om sina känslor, hur oviktiga du än må tycka att deras känslor är. Min slutsats är att du är patetisk. Vetenskapligt bevisat.
Det intressanta är att alla bara verkar vilja ha kvar honom just på grund av hans brister, som ett slags allmänt åtlöje ihopp om fler felsägningar. Vad exakt är det i hans journalistiska karriär är det som du finner oersättligt? Han har vid ett föertal tillfällen varit värd för aktuella intervjuserier som legat i tiden. T.ex. EU- frågor. Dessa program har varit så pass bristfälliga, pinsamma och bortglömda. Ärligt talat vill jag inte ha en sådan schablon av okunskap på SVT på bästa sändningstid. TV3 hade passat honom som handsken!
Kalla det gärna patetiskt, men om du finner detta mer patetiskt än en 11- årig flicka som kommer att sakna en rolig gubbe på TV så säger det nog mer om din intellektuella förmåga. Sorry!
Citera
2008-11-21, 21:17
Medlem
swedishsteels avatar
Efter ett hypotetiskt IQ-test på alla nuvarande och tidigare nyhetsuppläsare i svensk tv, vilka gissar ni skulle få högst och lägst värde?

Jag börjar med att gissa att Claes Elfsberg är högintelligent och att Rikard Palm ligger kring 100 på Wechsler-skalan.

Fyll på och argumentera.
Citera
2008-11-21, 21:41
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahaha
Låt oss alla titta på nyheterna på natten, höja tittarsiffrorna å det grövsta! Då kanske de byter tillbaka, jag kan lätt ställa klockan å bara slå på teven å slumra samtidigt, bara ställa in timern ju
Nu funkar ju inte mätningarna riktigt så... Men en fin tanke...
Citera
2008-11-21, 22:01
Medlem
absolut koffes avatar
Han borde sparkas helt. Sämre nyhetsuppläsare får man leta efter. Alla som vill ha kvar honom har bara sett hans tabbar på youtube och tycker han verkar vara en skön typ.

Har man sett ett helt program med honom och där han intervjuar folk så ser man hur dålig han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in