2009-11-03, 11:28
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Stackarn.
Undrar om han får sparken nu.
Vafasen, Hyland var ju konstant packad och rattfull, inte faan fick han sparken. OK det var i o f s 30 år sen, men ändå.
Citera
2009-11-03, 11:28
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottozon
Ja, åtminstone tillfälligt. Gränsen för att polisen tar hand om körkortet direkt är 0,17 mg dvs samma som 0,34 promille. Men han kan säkert få tillbaka det direkt om han har behov av bil i sitt jobb. Han får be SVT:s chefer skriva ett intyg att han måste ha bil för att ta sig till jobbet mitt i natten då han läser nyheterna. Skulle inte tro det är några problem alls i detta fall eftersom det var så låg nivå. Hade varit godkänt i alla länder utom Sverige och Norge.

Han får ta cykeln!
Citera
2009-11-03, 11:30
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Han får ta cykeln!

Precis. Jag har alltid gillat herr Palm och hans jobbinsats. Men rattfyllon är för mig på samma nivå som zigenare var för Aodolf H.

Palm ska fan cykla tills han skärpt sig.
Citera
2009-11-03, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Vafasen, Hyland var ju konstant packad och rattfull, inte faan fick han sparken. OK det var i o f s 30 år sen, men ändå.
Jo, de populära och kända klarar sig förstås alltid. Men SVT står och faller väl inte direkt med Palm?
Jag hoppas han klarar sig i alla fall. Han verkar helt ok.
Citera
2009-11-03, 11:44
Medlem
Raouls avatar
Vad mig anbelangar får Palm kröka hur mycket han vill - och med jobb på SVT har jag en förståelse för att det kan vara svårt att ens försöka låta bli. Men han kan väl fokusera på spånken och sluta köra bil helt och hållet? 0.4 vid ett tillfälle är väl inte hela världen, men jag tvivlar på att den gången han fick blåsa är enda gången.

Åk taxi gubbe!
Citera
2009-11-03, 11:44
Medlem
Xstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Precis. Jag har alltid gillat herr Palm och hans jobbinsats. Men rattfyllon är för mig på samma nivå som zigenare var för Aodolf H.

Palm ska fan cykla tills han skärpt sig.

0,5 promille är inte ens rattfylla på många ställen i världen. Jag har svårt att tänka mig att Rikard Palm vinglade på vägen som en utvecklingsstörd narkoman... han hade bara otur som fastnade i en rutinkontroll. 0,5 är ingen big deal.
Citera
2009-11-03, 12:39
Medlem
undervattenfisks avatar
Orkar inte läsa alla sidor, men hört endel rykten om att denne Rikard ska vara rätt duktig på dricka alkohol, så tyck inte synd om honom för hans RF tycker jag..
Någon som vet mer? med tanke på alla hans felsägningar i sändning också
Citera
2009-11-03, 13:10
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Får en känsla av att han har lite problem med spriten...

Dina känslor ska man nog ta på allvar. Cred.
Citera
2009-11-03, 13:23
Medlem
Injustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
Själv tycker jag det är för hårt straff på dagen efter fylla. Visst så kan man väl få böter och varning på det hela men att det skall vara samma straff som dom som verkligen kör onyktra på kvällarna tycker jag är lite dumt.

Synd om richard hoppas han klarar sig i framtiden bara!

Kan man ens kolla upp när spriten intagits? Om jag super till ordentligt redan kl 6 så borde jag alltså inte få så hårt straff när jag sen blåser 2,5 vid kl 8 som jag hade fått om jag blåser 2,5 vid kl 22?

Tror inte ditt resonemang håller där. Dessutom har det ju gjorts undersökningar som visar att man kör riktigt illa dagen efter också.
Citera
2009-11-03, 13:47
Medlem
mungos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Orkar inte läsa alla sidor, men hört endel rykten om att denne Rikard ska vara rätt duktig på dricka alkohol, så tyck inte synd om honom för hans RF tycker jag..
Någon som vet mer? med tanke på alla hans felsägningar i sändning också

Han brukar dyka upp på en sportbar på Hornsgatan några gånger i veckan och ta några öl... Sköter det alltid snyggt vad jag sett och hört.
Citera
2009-11-03, 17:46
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Dina känslor ska man nog ta på allvar. Cred.

Håller med. Nästan kusligt.
Citera
2009-11-03, 17:51
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
Själv tycker jag det är för hårt straff på dagen efter fylla. Visst så kan man väl få böter och varning på det hela men att det skall vara samma straff som dom som verkligen kör onyktra på kvällarna tycker jag är lite dumt.

Synd om richard hoppas han klarar sig i framtiden bara!

Har en kompis som tycker precis tvärtom.
När man är aktivt på fyllan så är ju hjärnan oftast ganska korkad och då gör man saker man normalt inte gör.
Dagen efter har man ett val att sätta sig bakom ratten...eller inte. Man tar ett kalkylerat och överlagt beslut att köra bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in