2008-11-25, 14:35
Medlem
Presidentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojak
Va fan!!

Ni fattar väl att han är felciterad. Den där jävla skittidningen tror jag inte ett ord på förr än jag har hör Rikard SJÄLV säga dessa ord.

Var inte så jävla korkade!
Din dumme jävel - Rikard Palm har själv skrivit på Newsmill:

"Varför peta mig och sätta mig på natten då? Med enorma konsekvenser för mig, dels sociala, men även hälsomässiga - hur ska jag, som fyller 48 nästa gång orka med nätterna?"

Är han felciterad där också? Idiot.
Citera
2008-11-25, 14:36
Medlem
Presidentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presidenten

"Varför peta mig och sätta mig på natten då? Med enorma konsekvenser för mig, dels sociala, men även hälsomässiga - hur ska jag, som fyller 48 nästa gång orka med nätterna?"

P.S
Vem blir först med kommentaren "och vilken kvällstidningsblaska jobbar du på då, Presidenten?"
Citera
2008-11-25, 16:30
Medlem
Citat:

Idiot, han har inte skrivit i Newsmill. Han har fått några frågor av någon från Newsmill. Detta är inget gnäll utan en mening tagen ur sitt sammanhang.
Han tycker väl helt enkelt att det är piss att jobba natt. Det lär väl gälla för de flesta!?!?
Senast redigerad av tku01 2008-11-25 kl. 16:33.
Citera
2008-11-25, 16:34
Medlem
Presidentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tku01
Idiot, han har inte skrivit i Newsmill. Han har fått några frågor av någon från Newsmill.
http://www.newsmill.se/artikel/2008/11/24/roliga-misstag-i-sandning-ar-ett-mervarde-svt-borde-varna

Inte skrivit själv? Är du onykter?
Citera
2008-11-25, 16:38
Bannlyst
Men suck. Bara rubriken är ju så pinsam att den är skäl nog att avskeda honom:

Roliga misstag i sändning är ett mervärde SVT borde värna

Edit:
Citat:
Och det är i synnerhet tillfredställande att så många unga människor hört av sig och dessutom har jag noterat support från grupper av människor vi slarvigt brukar bunta ihop under epitetet "invandrare".
Herregud...
Citera
2008-11-25, 16:49
Medlem
Kojaks avatar
Citat:

Haha, fan vad det är underhållande med oprovocerad ilska.

Jaja, han har väl sagt det då. Ändrar inte min uppfattning om Aftonbladet.
Citera
2008-11-25, 17:15
Medlem
RobbingHoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Rätt jävla fånigt uttalande från honom:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3848122.ab

Herregud! Finns väl hur många jävlar som helst som är äldre än han och som jobbar nätter med betydligt tyngre arbetsuppgifter?

Självklart kan man fatta att han blir sur, ingen vill väl att deras situation skall försämras. Dock att tycka synd om sig själv är ingen produktiv attityd.
Citera
2008-11-25, 22:55
Medlem
Det kommer att sluta med att TV3 tar in honom i något kvasiprogram. Utmärkt marknadsföring.
Citera
2008-11-26, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundamicke
Det kommer att sluta med att TV3 tar in honom i något kvasiprogram. Utmärkt marknadsföring.

Ordleksprogram på dagtid på tv3 vore nått.
Citera
2008-11-26, 01:07
Medlem
Walkers avatar
Varför inte göra en svensk version av The Daily Show med Rickard Palm i John Stewarts roll. Ett dagligt humor/nyhetsprogram är kanske inte så genomfört bart i lilla Sverige, men varför inte ett program i veckan.

Här skulle Palm kunna förena sin komiska ådra med sitt "cred" som Nyhetsankare/journalist. Daily Show må vara tramsigt men innehåller ändå riktiga intervjuer med tunga politiker.

Kom igen tv-producenter som lurkar på Flashback, här har ni en gratis idé.

Nyhetsshowen med Rickard Palm
Senast redigerad av Walker 2008-11-26 kl. 01:11.
Citera
2008-11-26, 13:09
Medlem
Rikard Palm är tydligen sjukskriven året ut, ett gott skäl att avskeda honom.

http://resume.se/nyheter/2008/11/26/hoppas-vara-tillbaka-till-/index.xml?comment-saved=1&all-comments=1#comments
Citera
2008-11-26, 13:16
Medlem
rogerks avatar
pjåskman.
Jag skulle gärna jobba natt!
jag tillhör en av dom ca 20.000 i Sverige som kan bli varslad och få en uppsägning. Rikard kanske vill byta med mig? Resa 10-tals mil enkel väg varje dag med egen bil och eventuellt snart inte ha nåt jobb alls.

Nu e frågan är om han ska jobba på en nyhetsredaktion ens och sitta och sortera ut relevanta nyheter när han inte ens har ett bra perspektiv på sin egen arbetssituation.
Senast redigerad av rogerk 2008-11-26 kl. 13:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in