• 1
  • 2
2002-08-14, 13:39
Medlem
Hur ska jag röka Salvia Divinorum?
Hört att man måste ha en s.k Torch-tändare (ger temperatur upp till 1300) och en Vaporizer för att få en full effekt.

Gåre typ inte bara att ta sin standard pipa och en tändare, slänga in lite Salvia, fjutta på och njuta?

En annan kort fråga: Vad tycker ni om Afghaan?
Citera
2002-08-14, 18:26
Medlem
Knarkkorven!s avatar
går att röka i pipa/bong utan
problem med en vanlig tändare...
iaf 1x. Hur det är med 5x och 10x vet jag inte---

Det är dock viktigt att elda hela tiden
när du röker.

Afghan är en av de bästa haschsorter
som finns. Jag älskar den
Citera
2002-08-14, 18:53
Medlem
Citat:
går att röka i pipa/bong utan
problem med en vanlig tändare...
iaf 1x. Hur det är med 5x och 10x vet jag inte---

Det är dock viktigt att elda hela tiden
när du röker.

Afghan är en av de bästa haschsorter
som finns. Jag älskar den

Okej, thanx!

En följdfråga:

På en site där man kan beställa lagligt röka (Naturensdroger.nu) finns det b.l.a Salvia Divinorum att beställa.

Vad är det dom har plockat bort för att få det lagligt? Om det THC:n så vore ju de ganska meningslöst att beställa, eller hur?
Jag vill ju helst få den ljuvliga trippen på köpet oxå
Jag har bara rökt 2ggr(underbart ), tror du att jag kan få liknande tripp av den här Salvia örten?

Tacksam för svar!
Citera
2002-08-14, 19:07
Medlem
Salvia är inte olagligt. De har väl helt enkelt inte kommit sig för att göra det illegalt.
Citera
2002-08-14, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apkungen
Salvia är inte olagligt. De har väl helt enkelt inte kommit sig för att göra det illegalt.

Men ger den ett skönt rus då? För det är väl själva THC:n som har en ganska stor roll i det hela.
Citera
2002-08-14, 20:40
Medlem
andisans avatar
Det går ju lixom inte att jämföra cannabis och salvia (har dock ingen positiv erfarenhet av salvia själv, rökte och rökte men inget hände ) deras verksamma ämnen är helt olika, men funkar det fint så berätta gärna ..... Själv tar jag hellre en näve svamp vid festligare tillfällen och skakar rumpan till den där märkliga technomusiken.
Citera
2002-08-15, 19:21
Medlem
Knarkkorven!s avatar
En riktig salviatripp har jag inte upplevt, men
enligt som som provat så är det
obeskrivbart...

Jag tror dock att DMT är mer obeskrivbart... hmm..

Anyway, vanlig oextraherad salvia är
jävligt fint. Tillsammans med cannabis.
I enskild form är den för tråkig.

Salvia är iaf inget man vill ta för mycket
eller för ofta...

Alldeles för intensivt för det.
Citera
2002-08-16, 16:55
Medlem
Pirayans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoodasPriest
Men ger den ett skönt rus då? För det är väl själva THC:n som har en ganska stor roll i det hela.

Salvia innehåller inget THC. THC hittas endast i sin naturliga form i cannabis.

Salvia är rätt speciellt när det kommer till hallicinogener, då den inte liknas med någon annat hallucinogent ämne (kemiska uppbyggnaden)

Var försiktig med Salvia, den är rätt okontrolerbar. Det rekomenderas att man har en människa som är "nykter" när man tänder på.
LSD mm vet man ju (iaf jag) att det bara är hallisar man har, så ska inte fallet vara med Salvia. (Har inte provat, har kalkurerat riskerna och kommit fram till att det är inte värt det)

Läs mer på http://www.erowid.org/plants/salvia/salvia_basics.shtml
eller www.lycaeum.org
Citera
2002-08-17, 01:20
Medlem
andisans avatar
Citat:
LSD mm vet man ju (iaf jag) att det bara är hallisar man har, så ska inte fallet vara med Salvia. (Har inte provat, har kalkurerat riskerna och kommit fram till att det är inte värt det)
förstår nog inte riktigt vad du menar? skulle man bara få hallisar av LSD. Har du verkligen varit uppe och gläntat på vindsdörren och kikat in? Kan ju säga att där är mycket mer än hallisar som spökar där :twisted: Eller menar du att man får större psykos av salvia än LSD?
Citera
2002-08-17, 01:24
Medlem
--
Citera
2002-08-17, 07:33
Medlem
Pirayans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andisan
förstår nog inte riktigt vad du menar? skulle man bara få hallisar av LSD. Har du verkligen varit uppe och gläntat på vindsdörren och kikat in? Kan ju säga att där är mycket mer än hallisar som spökar där :twisted: Eller menar du att man får större psykos av salvia än LSD?

Som sagt har jag inte testat salvia. När det kommer till LSD så gillar jag inte att trippa iväg i skallen utan håller mig till det visuella.
Det jag hört med salvia är att man inte känner nåt, tex polarns cigarette får ben och börjar dansa. Hade jag käkat syra så skulle jag veta att det var en hallis och bara njuta, men skulle man göra det på salvia när man inte känt nåt? :?
Citera
2002-08-18, 20:27
Medlem
Knarkkorven!s avatar
10011:

Första gången jag rökte salvia 1x ensamt
så kände jag ingenting. Men sedan
rökte jag lite cannabis och testade
igen... wow.

Cannabis är en bra booster.
Citera
  • 1