2010-09-03, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Icke oväntat från det låtsasliberala folkpartiet - två lydiga hjon ställer pliktskydligt upp med angrepp på friheten på internet - den här gången är markörerna "mobbing" och favortitgummibegreppet "kränkning".
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/vi-maste-sta-upp-mot-natmobbningen_5224739.svd

Inte oväntat så känner de inte till hur internet fungerar och det finns inte heller några konkreta förslag i artikeln. Åtminstone inga förslag som fungerar i praktiken

Människor som dessa jävla idioter är inte ens värda någon uppmärksamhet.
Citera
2010-09-04, 17:27
Medlem
Zekiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Heydrich
Juden är väl nervös att alla judiska lögner ska avslöjas då folk får säga vad de vill utan att bli censurerade. Länge leve bloggarna, PK-maffians värsta fiende
Är det någon som har blivit utsläppt på permission från sjukhuset här?
Citera
2010-09-04, 21:19
Bannlyst
Är denna man helt förvirrad, han snackar om demokrati men förespråkar diktatur! Vilken idiot! Införa censur på bloggar funkar inte med mindre än att stänga ner internet. Vilken idiot!
Senast redigerad av Observer 2010-09-04 kl. 21:51.
Citera
2010-09-08, 19:57
Medlem
StuGs avatar
Ett nytt vedträ på brasan (på tv-nyheterna i kväll): Utsatt för brott - som t ex "kränkning". Vilket resulterar i "brottsoffer".

Var säkra på att detta kommer att kastas i samma vågskål som "pedofili" och "upphovsrätt" när politikerna till slut skall driva igenom lagar om registrering och förbud mot anonymitet.
Citera
2010-10-12, 22:51
Medlem
Har hört flera kommentarer om att pröva de självmordshetsande flashbackarna och den ansvarige utgivaren "juridiskt" i debatten efter den olustiga händelsen igår. Ville bara inflika det i tråden. Detta kan bli ett viktigt steg i kampen för att krossa friheten på Internet.
Citera
2010-10-12, 23:46
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Ja det bästa är nog att pröva hela internet och alla utrycksformer över huvud taget via vilka folk kan tänkas kommunicera sina självmordsplaner.
Citera
2010-10-13, 17:35
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Har hört flera kommentarer om att pröva de självmordshetsande flashbackarna och den ansvarige utgivaren "juridiskt" i debatten efter den olustiga händelsen igår. Ville bara inflika det i tråden. Detta kan bli ett viktigt steg i kampen för att krossa friheten på Internet.

Studio Ett idag: Reportrarna gjorde lama försök att "hetsa" mot Flashback - med avstamp i anonymitetet - men gick bet när experterna inte gav den förväntade responsen. Samma sak med den intervjuade polisen igår.
Citera
2010-10-13, 17:53
Medlem
vi måste vara uppmärksamma och bevaka den frihet som nätet ger oss

gammelmedia är sura, griniga och förbannade för att vi tagit ifrån dem deras tidigare ensamrätt av det fria ordet

det talas om att vi missbrukar nätets frihet, de verkliga missbrukarna är media själva

den häxjakt och den hatpropaganda som en samlad mediakår nu driver mot SD är ett aktuellt exempel
Citera
2010-10-13, 19:49
Medlem
Det är ingen som någongång har tänkt på att Bo kanske är ute och provocerar lite? Han är rätt ökänd för att vara en liten mediakåt provokatör. Härligt också att läsa alla små intelligenta nasse kommentarer, tillför debatten jäkligt mycket.
Citera
2010-10-13, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troppen
Det är ingen som någongång har tänkt på att Bo kanske är ute och provocerar lite?

Jo, det är väl lite av hans grej. Efter attacken på Ship to Gaza skrev han nåt om att palestinska flyktingar inte borde få återvända till sitt land, och så har han väl nån fejd med genusteoretikerna sen ett tag tillbaka.

Problemet är bara att det som (kanske) är provokationer från hans sida, är drömmen för politikerna.
Citera
2010-10-13, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troppen
Det är ingen som någongång har tänkt på att Bo kanske är ute och provocerar lite? Han är rätt ökänd för att vara en liten mediakåt provokatör. Härligt också att läsa alla små intelligenta nasse kommentarer, tillför debatten jäkligt mycket.

Det där sista tyckte Herr Lindholm också, för nästan två år sen.... 2008-12-26, 16:20

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm

Citat:
Ursprungligen postat av Sufferstream
Som alla vet så går judar och yttrandefrihet inte ihop överhuvudtaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Kan bara stämma in med vad tidigare skribenter har sagt. Det är inte ett dugg förvånande att det är just en jude som vill införa en orwellisk kvalitetsgranskning.
Hans stamfränder är säkert villiga att erbjuda teknisk expertis och att, för en avgift, själva axla ansvaret att se till att bara kvalitetssidor får finnas kvar på nätet. Och mulattministern skuttar lydigt när judarna knäpper med fingrarna.
Med yttrandefrihet är det är lättare att ta reda på vad folk går för. Med Rothsteins kvalitetsgranskning så hade jag varit tvungen att gissa. Nu *vet* jag att ni två har judenojja!

https://www.flashback.org/sp14302232

Hur vet man skillnaden? Dvs mellan vad folk går för (via yttranden), och när dom bara är mediekåta och ute och provocerar lite?

När man inte behöver gissa?

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Med Rothsteins kvalitetsgranskning så hade jag varit tvungen att gissa. Nu *vet* jag [...]

Nu *vet* jag ....

Hur vet man vad den kvalitetsgranskande professorn går för? :

Citat:
Det är ingen som någongång har tänkt på att Bo kanske är ute och provocerar lite?

Bloggarnas mystär(efter Stagnelius).

Mänska! vill du bloggens vishet lära,
o, så hör mig! Tvenne lagar styra
denna bloggen. Förmågan att tillföra
är den första. Tvånget att provocera
är den andra. Adla du till frihet
detta tvång, och helgad och försonad
över Nätets kretsande bloggar
skall du ingå genom kvalitetsgranskningens portar.

Som professorn själv har påpekat om sin ingång genom portarna:

Citat:
Ursprungligen postat av SvD
För alla "vanliga" människor som inte når ut via debattprogram och insändarsidor – i vilken utsträckning ska de kunna få göra sin röst hörd?

– Det där är en felaktig föreställning. Jag fick lika mycket publicerat innan jag blev professor. Det handlar om att det måste finnas en kvalitetsgranskning. Får alla kränka alla får vi inte ett bättre samhälle, säger Bo Rothstein.

https://www.flashback.org/sp13768230 (min fetning)

Bara vissa ska får kränka alla!
Citera
2010-10-13, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonFabrizio
Problemet är bara att det som (kanske) är provokationer från hans sida, är drömmen för politikerna.

Du har helt klart en poäng men om diskussionen tars i media så borde det ju bli svårare för dårarna i riksdag och regering att smyga igenom sådana förslag, detta förutsatt att svenska folket inte är så efterblivet att det stöttar liknande påhitt vilket tyvärr är en uppenbar risk.

Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
Det där sista tyckte Herr Lindholm också, för nästan två år sen.... 2008-12-26, 16:20

Sorry, missade det när jag skummade igenom tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in