...
Redan bumpad tråd så...
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Nej, dom ger bara en överdos narkosmedel. Så att dom somnar och dör.
Såg att du senare skrev att du varit med om en avlivning och att man då inte gav lugnande först... Skumt! Här ger man alltid lugnande först, så mycket att dom somnar innan själva avlivningen sker. Båda mina katter avlivades på det viset också.
Annars tycker jag inte alls om folk som ger sina djur droger eller alkohol

Jag älskar djur mer än nåt annat (nästan) men jag har svårt för sådana som förmänskligar djur... Och som jag sa... jag är djurälskare, på gränsen till en sån dryg en, och ofta värderar jag djur högre än människor. Jag tror inte att djur alls gillar att bli drogade eftersom det sabbar hela deras... tja... dom tappar ju förmågan att kunna försvara sig, vakta sitt revir och såna saker. Har bekanta som ger sitt djur sprit... för att djuret också behöver "koppla av ibland". Jag är nästan övertygad om att djur som blir avkopplat på det viset mår dåligt. Dom förstår ju inte alls vad som sker, varför dom blir konstiga.
En av mina katter fick lugnande av veterinären inför en resa och aldrig någonsin har den mått så dåligt som den gången. Ibland är det nödvändigt att göra så, men det är knappast något som djuret uppskattar. jag tror inte människor som blir drogade utan vetskap gillar ruset heller. Det skapar bara rädsla ju... Att tappa kontrollen är illa nog, men att tappa den samtidigt som inte vet varför är ännu värre. Och ett djur kan ju inte tänka någon som helst logisk tanke om varför något sker för den... Kan inte förstår hur mina bekanta tänker faktiskt. "Min hund har haft det så stressigt idag eftersom så många andra hanhundar hade pissat på hans revir... så jag gav honom lite sprit så han fick glömma sina bekymmer ett tag..."

Jesus!
Nej fy... man ska inte droga djur tycker jag. Innan någon forskare bevisar att djur tycker om att bli drogade så tänker jag avsky dom som gör det. Vill katten ha kattmynta, så visst... men sprit och sånt
Ang Heroin så vet jag inte vad som skulle ske, men knappast att hunden skulle uppskatta det. Om det sedan underlättar för själva avlivningen vet jag inte, den kanske bara dör av Heroinet...