2008-11-18, 17:40
Bannlyst
Veterinärens sprutor är rena plågan, oftast börjar lungorna sluta fungera före hjärtat och innan djuret ens hunnit somnat fullt. Alltså kvävs dom sakta till döds med kramper som oftast inte syns alls. Väldigt obehagligt och otäckt för djuren.

Det är dock inte något det pratas högt om då dom flesta nötter som ger sin hund en spruta vill tro att dom dör lyckligt och utan obehag.

Somna in lugnt och stilla gör endast 20% av alla djur som avlivas.
Jag har en släkting som har varit veterinär i över 26 år så jag vet vad jag pratar om.

Vill du döda din hund så bra som möjligt så är det hagelgeväret som gäller.
Citera
2008-11-18, 18:23
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okrypterad
Jag har varit med vid tre avlivningar av hundar hos veterinär och vid alla tre tillfällen så fick hunden lugnande innan.
Okej, har varit närvarande vid en. Då gavs enbart narkosmedel.
Citera
2008-11-18, 18:28
Medlem
Jamrocks avatar
Gå ut i skogen, ge korv och annat gott åt hunden, när den minst anar det skjuter du den. Kort process. Hunden blir varken orolig och/eller plågas. Om du inte pallar av trycket att göra de själv (vilket är helt förståerligt) så be nån annan göra de.
Citera
2008-11-18, 19:40
Medlem
johaneses avatar
Självklart ska du inte ge hunden horse.
Hon / han kanske får en riktigt obehaglig
första gång, som också många människor
får, medan andra gången redan blir bättre,
och tredje kung.
Ta in hunden till en veterinär, de har medel
avsett för hundar.
J
Citera
2008-11-18, 23:10
Medlem
Pachas avatar
Du verkar va sjuk.... , att ens ställa den frågan
Citera
2008-11-18, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jamrock
Gå ut i skogen, ge korv och annat gott åt hunden, när den minst anar det skjuter du den. Kort process. Hunden blir varken orolig och/eller plågas. Om du inte pallar av trycket att göra de själv (vilket är helt förståerligt) så be nån annan göra de.

Faktiskt det bästa sättet.... (om man nu har möjlighet till det?).

Edit:
Men får tillägga att hunden faktiskt anar ugglor i mossen oavsett metod, inte för den kan föreställa sig vad, men anar det gör dem. Men skogen stressar minst, går snabbast och det känns som vännen får dö mer i frihet än ängslig på en brits hos veterinären .

Min förra hund fick gå så efter 12års trogen tjänst och min nu 5åriga kommer också den vägen vandra när det är dags.
Senast redigerad av TrollKungen 2008-11-18 kl. 23:28.
Citera
2008-11-18, 23:21
Medlem
Hydroliciouss avatar
Alltså, att se ens hund dö av en överdos är inget kul alls. Tro mig.

Jag har också varit med hos veterinären en gång när min gamla vovve skulle avlivas. Fyfan vad hemskt det var, efter att den fått den lugnande sprutan la den bara och kollade på mig, och om jag inte vetat bättre så hade jag sagt att den fällde tårar. Den såg så olycklig ut när den la där. Ungefär som att den frågade en med sina ögon "Vad har jag gjort för fel?".. Stackaren.
Citera
2008-11-18, 23:49
Medlem
alprazolam_s avatar
Varför inte bara ge hunden ett gäng benso och heroin?

Tror den kommer att somna in skönt. Då kan du dessutom hålla i jycken tills den slocknar, ist för vet. Då hinner hon/han somna in tryggt i dina armar.
Citera
2008-11-19, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Varför inte bara ge hunden ett gäng benso och heroin?

Tror den kommer att somna in skönt. Då kan du dessutom hålla i jycken tills den slocknar, ist för vet. Då hinner hon/han somna in tryggt i dina armar.

Exets bror pillade i sin hund några benzo för att se vad som hände... lagom skoj för hunden när de började verka! Den var helfluddrig och såg helt panikslagen ut då den började känna färg! Och när den var som mest bäng drog han med den ut på nån runda bland pundare för att isa hur farlig den var... klart som fan den blev FARLIGARE, den var ju rädd! Fick höra detta i efterhand då INGEt förvånar mig längre, spec. inte gällande min fd svåger. Så inga fludder till hunden! Skjut den i huvudet eller låt den dö av ålderdom (Om ålderdomen inte är smärtsam)
Citera
2008-11-19, 00:47
Avslutad
Nej, jag har varit med o avlivat ett antal av mina katter...

De får natrium-barbitatal i hög dos, så att de somnar in skönt. Jag har även jobbat på apotek, o där finns särskild avlivnings-vätska, vilken till största delen innehåller natrium-barbiturat.

Så det finns ingen anledning att ge din heroin innan.
Citera
2008-11-19, 11:24
Medlem
Mulhollands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
......De får natrium-barbitatal i hög dos....

Barbital kanske ?
Ett lugnande och sömngivande preparat som tillhör de gamla hederliga Barbituraterna.
Senast redigerad av Mulholland 2008-11-19 kl. 11:31.
Citera
2008-11-19, 16:38
Medlem
Kan hitta TS's adress på några småminutrar.
Får jag reda på att du gjorde det så kan du vänta dig ett ordentligt tjoff.

/O
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in