2008-11-18, 16:38
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Okej, då lär det inte bli bättre om du bedövar hunden ännu mer.

Jag hade inte gjort det. Fin tanke av dig, men jag tror inte hunden njuter av ruset som vi gör. Tror hunden mest blir rädd.
Mja, tänkte på att hundar blir ju rätt mysiga av CB. Så varför inte horse, som inte är lika skruvat.

Dessutom används ju morfin inom djurvården som bedövning/lugnande?
Senast redigerad av C8H11N 2008-11-18 kl. 16:41.
Citera
2008-11-18, 16:42
Medlem
baskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Är du en sån där djurplågare som inte unnar djuren att få ha lite skönt?? Inte ens på dödsbädden! =/
Över 23000 inlägg slitit ut nåt tangentbord på vägen
Citera
2008-11-18, 16:42
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Mja, tänkte på att hundar blir ju rätt mysiga av CB. Så varför inte horse, som inte är lika skruvat.

Är du säker på att hunden blir välmående av cb då? Inte bara förvirrad, och konstig? Jag har svårt av att tänka mig en hund som verkligen njuter av något rus. Fast jag har dålig erfarenhet med sånt här. Har supit ner en hund på en fest en gång, och den hunden blev inte glad, bara vinglig. Tyckte det var kul då, men det är något jag aldrig gör om. Hundar har inte möjligheten att säga nej som vi har..
Citera
2008-11-18, 16:46
Medlem
baskas avatar
Citat:

Dessutom används ju morfin inom djurvården som bedövning/lugnande?
Vafan, röker du på hunden också, en del ska fan inte ha djur.
Citera
2008-11-18, 16:54
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baska
Vafan, röker du på hunden också, en del ska fan inte ha djur.
Nej, har bara hört det.
Citera
2008-11-18, 17:07
Medlem
Skjut hundfan. Det kanske låter brutalt, men det är fan så mycket bättre sätt att avliva en hund på än att skjuta den full med h. Hur fan hade du tänkt träffa rätt, dosera rätt och varför i helvete skulle hunden gilla det? jfr att droga ner någon random icke-knarkande (eller knarkande för den delen) människa på krogen utan dess vetskap.

Ta ut den i skogen, kasta iväg hundens favoritboll och när han springer efter, skjut. Den kommer dö lycklig.
Citera
2008-11-18, 17:10
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ltvix
Skjut hundfan. Det kanske låter brutalt, men det är fan så mycket bättre sätt att avliva en hund på än att skjuta den full med h. Hur fan hade du tänkt träffa rätt, dosera rätt och varför i helvete skulle hunden gilla det? jfr att droga ner någon random icke-knarkande (eller knarkande för den delen) människa på krogen utan dess vetskap.

Ta ut den i skogen, kasta iväg hundens favoritboll och när han springer efter, skjut. Den kommer dö lycklig.
Skulle aldrig klara av att skjuta en hund, vill ha en mysig, nära sista stund med honom. Och dom tenderar ju (vad jag hört) att bli mysiga/lugna på morfin, så jag antog att det inte var allt för olikt för heroin.
Citera
2008-11-18, 17:19
Medlem
Citat:
Skulle aldrig klara av att skjuta en hund, vill ha en mysig, nära sista stund med honom. Och dom tenderar ju (vad jag hört) att bli mysiga/lugna på morfin, så jag antog att det inte var allt för olikt för heroin.

min tös skulle opereras efter att en annan hund haft henne som tuggleksak (DEN hunden är avlivad nu) och när narkosen började ta tittade hon helt panikslaget på mig som att "nämen MATTE" vad händer!!!! jag mår skumt! Rädda mej!" så mysig/lugn vettefan...
Citera
2008-11-18, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrulyEden
och när narkosen började ta tittade hon helt panikslaget på mig som att "nämen MATTE" vad händer!!!! jag mår skumt! Rädda mej!"
Beklagar det inträffade.

Du säger det bra, för att inte tala om bilresan till veterinären (hembesök är helt klart att föredra om det är möjligt) och tiden från det att veterinären börjar med sitt tills det att djuret är dött.
Citera
2008-11-18, 17:30
Medlem
Citat:

Finns nog inte en enda människa som inte skulle må bra efter att ha blivit ilurad horse.
Citera
2008-11-18, 17:34
Medlem
Okrypterads avatar
Citat:
Nej, dom ger bara en överdos narkosmedel. Så att dom somnar och dör.

Jag har varit med vid tre avlivningar av hundar hos veterinär och vid alla tre tillfällen så fick hunden lugnande innan.
Citera
2008-11-18, 17:35
Medlem
Citat:
Beklagar det inträffade.

Du säger det bra, för att inte tala om bilresan till veterinären (hembesök är helt klart att föredra om det är möjligt) och tiden från det att veterinären börjar med sitt tills det att djuret är dött.

Hon lever och har hälsan idag, men de där ögonen när veterinären gav henne narkosen... usch och fy! Kommer aldrig att glömma dem. Så inget nöjespunderi för min lilla dam, aldrig! Men vad Matte gör är ju en helt annan sak:P Och den dag hon ska kila vidare hoppas jag hon går bort i sömnen av ålder. Vill inte behöva se de ögonen igen. Någonsin. De var nästan värre än när jag såg den andra hunden flyga mot hennes hals och försöka döda henne! Tur som fan jag stod så nära att jag kunde få isär dem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in