2001-09-07, 09:48
Vad fan det är ni sysslar med?
Att ni orsakar att unga männsikor i Sverige blir narkotikaberoende och kanske mer eller mindre tvingas att begå brott eller prostituera sig, för att få grejjerna de inte
skulle ha saknat om ni inte hade gjort dom.
Det ni sysslar med: narkotikatillverkning,
är att jämföra med i lagen med bankrån, grov misshandel, dråp, terrorism eller rent av mord om det är i stor skala.
Även om ni är kloka nog att tillverka tjack så verkar ni tillräckligt kloka för att tänka på er egen säkerhet.
Skulle jag vara er skulle och verkligen tillverkade grejjer så skulle jag inte vara en sån jävla idiot som "Stanley" som "skriver från arbetet" eller i alla fall täcka upp bakom mig med proxys.
Var så säkra detta forum, "bikupan" och andra
ställen följs av svenska polisen eller SÄPO
och förmodligen andra länders ordningsmakter för ingen kan väll tro att man kan sälja stöldgods, pistoler, diskutera det bästa sättet att spränga bankomater, råna banker och tillverka knark i fred utan att de som är betalda att ta fast sådana personer som sysslar med sådant bryr sig. Om man kan lägga ner resurser på att på nätet jaga pedofiler som byter barnporrbilder, vilkas brott är mycket mindre än era, under förutsättning att de inte har begått övergreppen själva. Vilka resurser läggs då inte ner för att spåra narkotika tillverkande kriminella kemister?
Jag skulle inte ens bli förvånad om hela bikupan kördes av DEA eller liknande, för att få tillgång till den senaste informationen i "branchen". Jag vet, man känner sig säker till den dag man torskar dit...

Ja, ja, jag vet man kan diskutera tillverkning utan att tillverka..)

Är det föresten som vet någon källa till sassafras-olja i Sverige?
Ja varför i hela världen skulle ni i så fall säg det till mig?
Citera
2001-09-07, 18:21
äldre konto (old)
Ej medlem
Har ni tänkt på..

Har du tänkt på...
att pedofiler som 'bara' byter bilder, faktiskt utgör 'marknaden' för förövarna.
Dessa offer har ingen möjlighet att försvara sig.

En 'narkoman' har någonstans, på något sätt, själv satt sig där han/hon sitter.

Är också fullständigt övertygad, genom egna erfarenheter, att bli beroende av droger har med personen själv att göra. Det är fel ifrån början.
Citera
2001-09-07, 21:42
Medlem
Har ni tänkt på..

Vad är det som säger att Stanley inte är en master-plan?

Dom flesta som skriver här har nog inget att dölja.

Simma lungt/Span
Citera
2001-09-09, 14:16
Medlem
Har ni tänkt på..

Är väl helt upp till var och en om man vill prova, är ungefär som att säga: Bankerna lockade mig att råna dom! fyfy!
Citera
2001-09-10, 21:40
Medlem
Har ni tänkt på..

Tja, någon måste ju sälja "knarket" liksom systembolaget säljer våran alkohol.
Citera
2001-09-11, 04:04
Medlem
Har ni tänkt på..

Scandium om vi tar och lugnar oss några G så kanske vi kan få lite perspektiv på det hela. En del människor fastnar i ett beroende. Men de flesta gör det inte. De flesta som fastnar är kassa människor.

Så enkelt är det, visst det finns alltid special fall. Men dessa kan inte ligga till grund för en massa lagar över människor. Jag vill leva i ett fritt samhälle.

Citera
2001-09-16, 03:38
Medlem
Har ni tänkt på..

Vad menar du med kassa människor, jag har för mig att vi alla oavsett liv skulle kunna råka i palten!?

Simma lungt/Span
Citera
2001-09-18, 17:07
Medlem
Har ni tänkt på..

Detta måste vara det absolut dummaste jag har läst i hela mitt liv:
"Tja, någon måste ju sälja "knarket" liksom systembolaget säljer våran alkohol."

Hur f-n kan du vara så j-vla dum att du tror att alkohol är att jämföras med narkotika? Vem som helst kan klara att dricka alkohol.
Citera
2001-09-19, 10:01
Medlem
Har ni tänkt på..

Så klart man kan jämföra alkohol med narkotika. ENDA anledningen till att alkohol är lagligt som rusmedel är att det funnits i kulturen väldigt länge och att bruk av det är väldigt spritt. Alkohol är dessutom jämfört med många narkotikaklassade preparat både mer beroendeframkallande och betydligt skadligare.
Citera
2001-10-06, 22:15
Medlem
Har ni tänkt på..

Hur f-n kan man vara så djävla dum att INTE jämföra alkohol med narkotika! Håller fullt med anakata. Dessutom... DET ÄR EXTREMT MÅNGA SOM INTE KLARAR AV ATT DRICKA ALKOHOL!!! Ta och gå ut en vanlig helg och se efter, kära du... för att inte tala om tonåringar på lussevaka... (Hur många poliser har inte blivit berusade el packade pga alkohol någon gång? Bara en tanke...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in