2008-11-17, 23:37
Medlem
Xdreams avatar
(Läs som det är, tycker du att jag skriver dåligt då kan du....du vet)

okej , det finns en grej som jag inte förstår , själv är jag inte svensk men jag har sett ganska många invandrare som kommer hit och börjar leka "svenne" , anledningen är att de vill bli omtyckt bland svenskar eller bli ihop med svenska tjejer så min fråga är " varför?"

Jag har också sett folk som ändrar deras religion ( no offense ) jag är katolik och jag skulle aldrig ändra det bara för att " svenskar ska tycka om mig". Blir man svensk om man ändrar sitt hår? språk?äter köttbullar och potatisar?kör en volvo? vad fan är det med folk? räcker det inte att man lever sitt liv , sysslar med sina studier eller jobb och respekterar alla andra?

aight , nu vill jag veta vad ni svenskar tycker
Citera
2008-11-17, 23:42
Medlem
Surepals avatar
Det kallas att anpassa sig. Ta sedan dit man kommer. When in rome... Du fattar.
Citera
2008-11-17, 23:42
Medlem
Det är väl lite som att komma hem till någon och då beter man sig ju/respekterar det som den man kommit hem till vill.

Skulle jag komma hem till någon som bad mig ta av sig jackan innan jag går in så gör jag ju det.

Jag tror att det du söker efter är; "Att anpassa sig".

Edit: Aldrig är man först.
Citera
2008-11-17, 23:44
Medlem
kopparsulfats avatar
Citat:
okej , det finns en grej som jag inte förstår , själv är jag inte svensk men jag har sett ganska många invandrare som kommer hit och börjar leka "svenne" , anledningen är att de vill bli omtyckt bland svenskar eller bli ihop med svenska tjejer så min fråga är " varför?"

Jag har också sett folk som ändrar deras religion ( no offense ) jag är katolik och jag skulle aldrig ändra det bara för att " svenskar ska tycka om mig". Blir man svensk om man ändrar sitt hår? språk?äter köttbullar och potatisar?kör en volvo? vad fan är det med folk? räcker det inte att man lever sitt liv , sysslar med sina studier eller jobb och respekterar alla andra?

aight , nu vill jag veta vad ni svenskar tycker

Känns så jävla sandlåda att din definition av att vara svensk hänger på ett bilmärke, en jävligt god maträtt och en snygg hårfärg.
Citera
2008-11-17, 23:45
Medlem
Xdreams avatar
anpassa sig? genom att ändra sin religion eller hur man går ? är ni seriösa eller ?
Citera
2008-11-17, 23:46
Medlem
GanjaFarfars avatar
Sånna som du föder rasism, tråkigt men sant. Om alla invandrare skulle blivit "svenskar" skulle rasismen vara utdöd för länge sen. Och de som kommer till sverige och vill bli svenskar är helt enkelt dem som har tänkt lite längre än näsan räcker och är TACKSAMMA för att få vara här och inte tar det som en jävla rättighet..
Citera
2008-11-17, 23:47
Medlem
Xdreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopparsulfat
Känns så jävla sandlåda att din definition av att vara svensk hänger på ett bilmärke, en jävligt god maträtt och en snygg hårfärg.

jag säger i alla fall det jag ser dagligen här , jag känner några invandrare som kör volvo för att bli omtyckt och ragga på svenska brudar
Citera
2008-11-17, 23:47
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xdream
anpassa sig? genom att ändra sin religion eller hur man går ? är ni seriösa eller ?
Hur man går? Går ni katoliker på alla fyra eller?
Citera
2008-11-17, 23:48
Medlem
Kexars avatar
Klart man ska anpassa sig, hur kan du tycka att det är fel?
Citera
2008-11-17, 23:49
Medlem
Xdreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Sånna som du föder rasism, tråkigt men sant. Om alla invandrare skulle blivit "svenskar" skulle rasismen vara utdöd för länge sen. Och de som kommer till sverige och vill bli svenskar är helt enkelt dem som har tänkt lite längre än näsan räcker och är TACKSAMMA för att få vara här och inte tar det som en jävla rättighet..

snälla du , jag är tacksam så klart och jag respekterar alla men jag behöver inte byta religion eller försöka se ut som dig , gå som dig eller göra det du gör för att bli kallad "svensk"
Citera
2008-11-17, 23:50
Medlem
Xdreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Hur man går? Går ni katoliker på alla fyra eller?

ja , nästan
Citera
2008-11-17, 23:50
Medlem
kopparsulfats avatar
Citat:

Hur ändrar man sitt sätt att gå, åt det mer "svenska" hållet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in