Citat:
Sånna som du föder rasism, tråkigt men sant. Om alla invandrare skulle blivit "svenskar" skulle rasismen vara utdöd för länge sen. Och de som kommer till sverige och vill bli svenskar är helt enkelt dem som har tänkt lite längre än näsan räcker och är TACKSAMMA för att få vara här och inte tar det som en jävla rättighet..
Rasismen skulle inte alls vara utdöd. Vi kommer fortfarande ha folk som tycker att "allt annat förutom deras egna ras" är smuts.
Min tacksamhet visar jag genom att tillföra min omgivning någonting, genom att betala skatt och leva efter Sveriges lagar osv. Jag visar min tacksamhet genom att respektera den svenska kulturen på samma sätt som den svenska kulturen respekterar mig. Jag har mina rättigheter och skyldigheter.
respekt är nåt man förtjänar...respekt visas ömsesidigt.
Vad gör det dock att jag firar födelsedagar lite annorlunda, käkar en och annan utländsk maträtt hemma, talar ett extra språk?? Vem fan bryr sig??
Det finns invandrare som tror sig ha anammat det svenska genom att blondera sig, köra volvo och käka köttbullar...Simpelt, naivt och felaktigt...
Sen har vi svenskar som tror att man kan göra någon till svensk genom att tvinga på dem korv med bröd, midsommar och, ja ni fattar...simpelt naivt och felaktigt....
Jag är människa...
EDIT: Dessutom är jag jävligt stolt över att tala bra svenska. Jag ser det som en enorm tillgång...