2008-11-17, 22:25
Medlem
Hej jag har en Amilo Li1718, där jag till min förfäran märk att jag på ena partitionen bara har 34 GB ledigt av 108.
Tänkte sätta igång städning, men vill kolla med er först, så jag inte gör ngt dumt.

Har enlogt revo uninstaller inga onödiga program att ta bort. Men hittar följande stora mappar:
1) mappen Windows = 12GB
2) mappen x86 = 3,11 GB
3) mappen användare = 22;7 GB
4) har två mappar program ett på 1,53 GB och ett på 14Gb

De mappar jag har tänkt tömma är
mappen x86 & mappen användare

Kan jag göra detta "safe"?
Citera
2008-11-17, 22:31
Medlem
Rabbelitos avatar
Är osäker på x86, tror inte det skall vara några problem men gör inget förhastat.

Mappen användare skall du inte ta bort då den innehåller all information om dina användare på datorn. Testa i stället att kolla igenom mina dokument och vad som ligger på skrivbordet, då det är dessa filer som belastar Användare mappen. Troligen har du filmer eller liknande i Mina Dokument.

Hoppas jag hjälpte dig
Citera
2008-11-17, 22:36
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lelkes
Hej jag har en Amilo Li1718, där jag till min förfäran märk att jag på ena partitionen bara har 34 GB ledigt av 108.
Tänkte sätta igång städning, men vill kolla med er först, så jag inte gör ngt dumt.

Har enlogt revo uninstaller inga onödiga program att ta bort. Men hittar följande stora mappar:
1) mappen Windows = 12GB
2) mappen x86 = 3,11 GB
3) mappen användare = 22;7 GB
4) har två mappar program ett på 1,53 GB och ett på 14Gb

De mappar jag har tänkt tömma är
mappen x86 & mappen användare

Kan jag göra detta "safe"?

alltså nej jag skulle inbte in o grejja bland dom mapparna.
börja rens med Ccleaner ( http://www.filehippo.com/download_ccleaner/ )

sen är 34 gig rätt mycket plats serru. köp en till extern HDD istället.
mappen x86 är väl en system mapp av nått slag. så passa dig nu
Citera
2008-11-17, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbelito
Är osäker på x86, tror inte det skall vara några problem men gör inget förhastat.

Mappen användare skall du inte ta bort då den innehåller all information om dina användare på datorn. Testa i stället att kolla igenom mina dokument och vad som ligger på skrivbordet, då det är dessa filer som belastar Användare mappen. Troligen har du filmer eller liknande i Mina Dokument.

Hoppas jag hjälpte dig
tack Rabbelito:-)
Jag har rensat lite bland program (hade bla ett spel på ca 4 GB som jag aldrig spelat) och rensat bort 21 GB fr mappen användare
Citera
2008-11-17, 22:38
Medlem
Rabbelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lelkes
tack Rabbelito:-)
Jag har rensat lite bland program (hade bla ett spel på ca 4 GB som jag aldrig spelat) och rensat bort 21 GB fr mappen användare

Glad att jag kan vara till hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in