• 1
  • 2
2008-11-17, 21:54
Medlem
Ledarens avatar
Hejsan!

För någon månad sen så satt jag och kollade på Rachael Ray i brist på annat program. Jag tittade och plötsligt sa hon att hon skulle laga till "Swedish Meatballs". Jag blev intresserad för att se hur hon skulle göra. Hon lagade till köttbullarna på ett sätt som jag själv skulle göra.

Hon serverade Egg Noodles till köttbullarna. Nudlarna såg mer ut som spaghetti mer än nudlar, så jag förstod varför hon serverade dem till det. Det hela såg väldigt gott ut, men sedan så säger hon detta: "And now, we are gonna do something that all swedish people do with their meatballs". Hon drar fram en skål med färdighackad saltgurka och garnerar köttbullarna med dem. Jag sitter och försöker förstå Rachael Ray, men det går inte.

Vad tycker ni om hennes illdåd? Är det verkligen vanligt för svenskar att garnera köttbullar med saltgurka eller är Rachael Ray bara dum i huvudet?
Senast redigerad av Ledaren 2008-11-17 kl. 21:58.
Citera
2008-11-17, 22:03
Medlem
FLOMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Vad tycker ni om hennes illdåd? Är det verkligen vanligt för svenskar att garnera köttbullar med saltgurka eller är Rachael Ray bara dum i huvudet?

Dum i huvudet. Mailbomba! Ev kan du fråga ifall hon kan säga "tvåan" på ren svenska i nästa program.
Citera
2008-11-17, 22:04
Bannlyst
Min avatar säger allt...
Citera
2008-11-17, 22:16
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Hon har nog blandat ihop det. Köttbullar med spaghetti är ju en klassisk rätt, men utan saltgurka. Däremot köttbullar, potatismos/potatis, lingonsylt och brunsås har man ofta saltgurka till. Antagligen har researchen inte riktigt funkat så bra, hon kanske var bakis när den gjordes?!
Citera
2008-11-17, 22:18
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAndersson
Hon har nog blandat ihop det. Köttbullar med spaghetti är ju en klassisk rätt, men utan saltgurka. Däremot köttbullar, potatismos/potatis, lingonsylt och brunsås har man ofta saltgurka till. Antagligen har researchen inte riktigt funkat så bra, hon kanske var bakis när den gjordes?!

Ja exakt, jag tänkte på det när jag såg det, men man vet aldrig med jänkarna.
Citera
2008-11-17, 22:19
Bannlyst
Hehe...hackad saltgurka till köttbullar och spaghetti
Nu har jag nog hört allt.

.
Citera
2008-11-17, 22:22
Medlem
AnnaAnderssons avatar
"Hon serverade Egg Noodles till köttbullarna. Nudlarna såg mer ut som spaghetti mer än nudlar, så jag förstod varför hon serverade dem till det. Det hela såg väldigt gott ut, men sedan så säger hon detta: "And now, we are gonna do something that all swedish people do with their meatballs". Hon drar fram en skål med färdighackad saltgurka och garnerar köttbullarna med dem."

Någon som känner sig manad att skriva om denna klassiska svenska maträtt på Wikipedia?
Citera
2008-11-17, 23:38
Medlem
urbanexplorers avatar
Nå.. Någon som har mailat milfen än?
Citera
2008-11-18, 00:13
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Här har ni det fantastiska receptet på svenska köttbullar:

http://www.rachaelray.com/recipe.php?recipe_id=1610
Citera
2008-11-18, 00:14
Medlem
Bulldoozers avatar
Såg faktiskt detta avsnitt jag också, spyan var mycket nära på att komma ut när man såg receptet. Swedish meatballs.. Jo visst, såg ut som nått amerikan-italienskt recept hon ärvt av sin farmors farmor..
Citera
2008-11-18, 16:19
Medlem
Snurrens avatar
Citat:

Oj oj det gäller att krångla till det
Citera
2008-11-18, 22:32
Medlem
Citat:

Jag har aldrig haft pepparkaka i mina köttbullar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in