2008-11-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tapir
haha, nej! på K3s GRK-pluton i år fanns en normalbegåvad, och han var sjukvårdare ^^

Jasså, där ser man.

Men visst fanns det ändå 2 grkplutoner i år? Vadsbo och Liv..
Citera
2008-11-18, 21:39
Medlem
Man vill alltid göra det "hårdaste" inom lumpen.

Hårdast är långt ifrån den romantiska bild som du och jag och antagligen alla andra hade innan inryck.

Det hårda är bara kallt, tungt och jävligt

90 % av din tid i fält eller andra pissiga övningar kommer gå åt till att sitta och tänka på hur nice det hade varit att vara skytteslusk eller liknande som lekte Counterstrike hela dagarna och sen fick ett mål varm mat medans du själv sitter och äter en royal thai gjord på kallt vatten då ditt befäl beordrat omgruppering och tiden inte räcker till att värma vatten.

Men nu i efterhand hade jag aldrig velat göra något annat.

Senast redigerad av Aleeio 2008-11-18 kl. 21:44.
Citera
2008-11-18, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleeio

Hårdast är långt ifrån den romantiska bild som du och jag och antagligen alla andra hade innan inryck.

90 % av din tid i fält eller andra pissiga övningar kommer gå åt till att sitta och tänka på hur nice det hade varit att vara skytteslusk eller liknande som lekte Counterstrike hela dagarna och sen fick ett mål varm mat medans du själv sitter och äter en royal thai gjord på kallt vatten då ditt befäl beordrat omgruppering och tiden inte räcker till att värma vatten.

Haha, det där känner man ju igen. Vart låg du?
Citera
2008-11-18, 22:51
Medlem
Citat:

Mycket väl beskrivet, först ligger plutonen i skogen förberedda att genomför eldöverfall i regn och blåst i flertalet timmar i väntan på fi. Sedan kommer befälet och beordrar omgruppering till en plats där plutonen skulle ha befunnit sig för 10 minuter sen.

Och då blir det löpa av med all packning ska med så klart, sen kommer plutonen alla är genomblötta av svett och med spyan i halsen. Gömma trossen sen lägger sig plutonen och vänta på fi som 'ska' framrycka förbi.

Många timmar senare ligger plutonen fortfarande där utan stött på någon fi. Och så kommer befälet och kommenderar omgruppering
Citera
2008-11-18, 23:44
Medlem
Patrias avatar
Citat:

Spot on sir, spot on!

Får fortfarande rysningar av obehag när jag tänker på diverse övningar där man var seg och genomblöt efter bara några timmar i fält och man visste att det återstod över 7 dygn av kyla, trötthet och hunger.

Men va fan så här i efterhand ger baskern i bokhyllan fortfarande upphov till fina minnen.

Till TS, om synen ställer till det för de tunga stridande befattningarna skulle jag rekomendera en tjänst som sjukvårdare, en mycket nyttig utbildning i mitt tycke.
Citera
2008-11-19, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G..
Du glömde snuskiga också, dom kallas pjäsapor av en anledning

Sen har GRK också några av amfibies skönaste och galnaste befäl.
Men dom som tillhör eldledar/belysar grupperna kräver å andra sidan en del intelligens och simultanförmåga. Och lasern väger också en ansenlig mängd.

Vadå, runkar inte GRK-are i alla försvarsgrenar på granaterna innan man skjuter dom?
Citera
2008-11-19, 13:09
Medlem
Alimamas avatar
Citat:

Bra beskrivning. Såhär i efterhand var det väl OK att göra lumpen där man gjorde det. Om jag visste det jag vet idag, skulle jag göra om det? Nej. Dock egentligen inte för att det var så fruktansvärt hemskt, utan mest för att det gav för lite tillbaka. Ta en lätt befattning, ge lite, få lite.

*Alimama drömmer sig tillbaka* mhhmm... otaliga kändes de söndagar då man låg i fosterställning och skakade av ångest för att det snart var dags att resa tillbaka till kylan, hungern och tröttheten.
Citera
2008-11-19, 13:19
Medlem
Stridspitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenhand
Anar jag en viss ironi?
bra anat
Citera
2008-11-28, 21:02
Medlem
flipdotcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapir
haha, nej! på K3s GRK-pluton i år fanns en normalbegåvad, och han var sjukvårdare ^^

Nej, ingen på vår pluton är/var normalbegåvad. Spec inte någon av sjukvårdarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Greenhand
Jasså, där ser man.

Men visst fanns det ändå 2 grkplutoner i år? Vadsbo och Liv..

Nej, vi bytte skvadron efter halva utbildningen.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in