2008-11-17, 17:08
Medlem
Jag mönstrade tidigare i höstas och jag har börjat fundera över mitt val som insatsgruppbefäl. efter att ha läst på en del sidor så kom jag fram till att det var för lätt, jag skulle vilja göra lumpen som jägare eller något annat ansträngande men jag har tyvärr nedsatt syn (Jag har inte flaskbottnar till glas utan just så att det är för dåligt) så jag är inte "bra" nog. Jag klarar definitivt av utbildningen och det är egentligen bara synen som förstör.
Jag funderar om det går att byta och ska kontakta pliktverket så snart som möjligt.

Så det jag söker är det hårdaste och jävligaste utbildningen man kan hitta med lägre krav på synen.
Citera
2008-11-17, 17:52
Medlem
Bajslocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darthi
Jag mönstrade tidigare i höstas och jag har börjat fundera över mitt val som insatsgruppbefäl. efter att ha läst på en del sidor så kom jag fram till att det var för lätt, jag skulle vilja göra lumpen som jägare eller något annat ansträngande men jag har tyvärr nedsatt syn (Jag har inte flaskbottnar till glas utan just så att det är för dåligt) så jag är inte "bra" nog. Jag klarar definitivt av utbildningen och det är egentligen bara synen som förstör.
Jag funderar om det går att byta och ska kontakta pliktverket så snart som möjligt.

Så det jag söker är det hårdaste och jävligaste utbildningen man kan hitta med lägre krav på synen.
Hur kan du veta att det är för lätt?
jag kan bara säga att vara bevakningssoldat är jävligt hårt! inte hårt fysiskt men psykiskt.
och nej, du kan inte få någon tuffare rambosuperdupertjänst.

Och du, det finns redan 20000000000001 st trådar om bevakningssoldater.
Citera
2008-11-17, 17:54
Medlem
Det är svårt att bli jägare nu för tiden, då sverige inte alls behöver jägare, de slåss bakom fiendens linjer, och våran försvarspolitik är för insatser inte för krig.
Citera
2008-11-17, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Det är svårt att bli jägare nu för tiden, då sverige inte alls behöver jägare, de slåss bakom fiendens linjer, och våran försvarspolitik är för insatser inte för krig.
kära nån då... du verkar verkligen vara med i matchen.
Citera
2008-11-17, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discord
kära nån då... du verkar verkligen vara med i matchen.

Jag gjorde själv jägartestet och klarade det. Men blev utan tjänst.

En gammal officer som arbetade vid pliktverket förklarade detta för mig, jag var den enda ur min grupp som gjorde jägartestet, jägarna är på väg att läggas ned.
Citera
2008-11-17, 18:05
Medlem
slår ett slag för skytteslask. e-grupp blir ganska hårt...
Citera
2008-11-17, 18:08
Medlem
evolutes avatar
Är du språkbegåvad kan du söka dig till tolkskolan som är en av de hårdaste utbildningarna på sitt sätt.
Citera
2008-11-17, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslock
Hur kan du veta att det är för lätt?
jag kan bara säga att vara bevakningssoldat är jävligt hårt! inte hårt fysiskt men psykiskt.
och nej, du kan inte få någon tuffare rambosuperdupertjänst.

Och du, det finns redan 20000000000001 st trådar om bevakningssoldater.

Jag kan ju förtydliga mig, jag vill ha en fysiskt hård utbildning. om man ändå ska göra dessa 11 månader kan man i alla fall göra det ordentligt så man verkligen känner att man lever

och jag vill helst inte veta något om bevakningssoldat, för jag har läst alla dessa trådar och upptäckt att det nog inte passar mig.

Så jag söker en fysiskt hård utbildning någon som har något förslag?
Citera
2008-11-17, 18:13
Medlem
Bajslocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darthi
Jag kan ju förtydliga mig, jag vill ha en fysiskt hård utbildning. om man ändå ska göra dessa 11 månader kan man i alla fall göra det ordentligt så man verkligen känner att man lever

och jag vill helst inte veta något om bevakningssoldat, för jag har läst alla dessa trådar och upptäckt att det nog inte passar mig.

Så jag söker en fysiskt hård utbildning någon som har något förslag?
Vad hade du för tjänstbarhet?
Annars kan du ju bli kock.
Citera
2008-11-17, 18:30
Medlem
Jag hade 7r på kondition och styrka och 9 på testet
Citera
2008-11-17, 18:38
Medlem
ThePasts avatar
Skyttesoldat har väll krav B syn. Såg du inte vad du kunde bli mer hos mönstringsförrättaren?
Citera
2008-11-17, 18:55
Medlem
Stridspitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Ja, jägare är helt ointressanta för insats...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in