2008-11-17, 17:01
Medlem
Hej
Har en liten kort fråga, angående Majsena.
Vad är de för skillnad på Majsena org. och Majsena Snowflake?
Citera
2008-11-17, 17:18
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankeee
Hej
Har en liten kort fråga, angående Majsena.
Vad är de för skillnad på Majsena org. och Majsena Snowflake?
Om jag fattat det rätt så är Maizena Snoflake bestående av små flakes som har den fördelen att de löses upp sakta i soppor och grytor i samband med emulsion (förtjockning). Den vanliga Maizenastärkelsen måste ju först lösas i någon typ av vätska innan den blandas i grytan/soppan. Snowflake kan m a o strös direkt i grytan utan att riskera klumpar.

~Paul~
Citera
2008-11-17, 17:55
Medlem
sisususis avatar
Måste säga att Maizena oberoende av typ har en söt bismak. Jag använder idealmjöl eller arrowrot.
Citera
2008-11-17, 18:00
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisususi
Måste säga att Maizena oberoende av typ har en söt bismak. Jag använder idealmjöl eller arrowrot.

Inget jag faktiskt har märkt av, använder endast det.
Citera
2008-11-18, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisususi

Låter väldigt konstigt eftersom att det är egentligen helt smaklöst. Det måste vara något annat som ger ifrån sig bismaken. Vanligt mjöl ger åtminstone ifrån sig både mjölsmak och ibland klumpar.

Snowflakes går att strö i som de är, ja. Det som inte går med vanlig maizena, men med snowflakes är också att man kan mixa soppor om så viljes utan att maizenat ska brytas ner. Vill man därför skumma upp en soppa med mixerstav eller blender så går detta utan att soppan ska bli blaskig igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in