2008-11-17, 13:49
Medlem
Noetlovskijs avatar
(Det var ett helvete att komma på titeln på tråden, var snäll)

Tjena!

Har länge propagerat för att man ska skippa mixerbord vid hemmainspelning.
Men nu tänkte jag att man kunde införskaffa sig ett kombinerat mixerbord/interface.

Min fråga lyder som följer:
Om jag köper denna http://www.thomann.de/se/alesis_mult...6_firewire.htm

Jag använder Logic - om jag stoppar i kanske 6 st mickar från ett trumset och har den inkopplad - hur fattar Logic att varje spår på mixern ska ha ett spår i programmet? Hur går det till och hur gör jag?

Tack på förhud.
Citera
2008-11-17, 15:47
Medlem
Vappas avatar
Utan att ha användt den ovan nämnda mixern så står det ju i informationen att den har "FireWire interface: 18 in/2 out"

Vilket borde betyda att den kan skicka 18 separata signaler till ditt inspelningsprogram. När du sedan sitter i mixfas får di dock mixa internt i datorn.
Citera
2008-11-17, 16:04
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vappa
Utan att ha användt den ovan nämnda mixern så står det ju i informationen att den har "FireWire interface: 18 in/2 out"

Vilket borde betyda att den kan skicka 18 separata signaler till ditt inspelningsprogram. När du sedan sitter i mixfas får di dock mixa internt i datorn.

Det verkar ju som att det är vad jag är ute efter

Ville bara vara säker så man inte köper något som inte funkar sedan
Citera
2008-11-17, 16:33
Medlem
Noetlovskijs avatar
En till fråga!

Den har ju TVÅ firewire-out. Inte betyder det att jag måste ha två FW på datorn?
Citera
2008-11-17, 19:42
Medlem
Vappas avatar
Två ut i det här fallet betyder nog L/R eller stereo out. Dvs att du endast kan få ut en stereosignal från datorn. Detta skickas i samma firewirekabel som inkanalerna. Det är iaf så jag har förstått det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in