2009-02-10, 13:42
Medlem
densistasovjets avatar
Bok SM hos piratförlaget!

Detta goa anonyma inlägg finns hos Monica som kommentar till Alexis postning.

"Angående Bok SM:
"Drömmer du om att bli författare"
- i så fall är du välkommen till bok SM - vi behöver en ny kassako nu när L.M är körd - dessutom är vi måna om att engagera allmänheten för att ändra fokus.

Du bör vara ung, okritisk, fåfäng, egotrippad och kunna hänvisa till "Jantelagen" och den svenska avundsjukan om du får dålig kritik.

Du måste hålla dig till de regler vi ställt upp för hur man skriver en bestseller.

Välkommen

Förbehåll - viss svågerpolitik förekommer - flest antal viktiga vänner vinner - det är så vi på PF jobbar."

ibland är livet roligt
2009-02-10, 13:43
Medlem
Kvinnobilders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Som sagt spridningen i IQ bland bloggare är lika stor som i befolkningen i övrigt. Med sådana vänner behöver inte LM några fiender alls.

Jag har inte läst ETT enda bra försvarsinlägg för LM någon som kan länka?

Önskar jag kunde hjälpa dig, men jag har inte heller läst något som innehåller någon ny fakta. Möjligtvis några saker som kan ses som förmildrande omständigheter.

Däremot försöker jag göra en analys av den rabiata LM-försvararen.

Ung kvinna 16-34 år...
Har själv råkat ut för misshandel alternativt en dysfunktionell uppväxt
Identifierar sig med rollen som misshandlad.

Alternativt, men ovanligt

Ung kille som tycker att det är skönt att få kasta skit över andra män. En typisk pedofil och misshandelsmanshatare. Och misstanken duger som dom.

Men de killarna brukar inte va så ihärdiga. De unga kvinnorna dominerar. Vilket kan te sig intressant. Varför rycker inte damerna 35-60 ut till Lizas försvar?
2009-02-10, 13:47
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvinnobilder
Ylva skriver:

Jag tror att det var Alexis, som inne på Monicas blogg,hotar dig,genom att skriva att han ska anmäla dig för brott mot Genevekonventionen.
Det är så tydligt att Monicas Lynchmobb blir mer och mer desperata för varje dag som går,det ska anmälas hit och det ska anmälas dit,alla oliktänkande och oliktyckande dras i skiten inne på Monicas blogg.
Jag råkar veta att Monica har satt sig själv i skiten rejält,och att snaran nu dras åt.

Reaktioner?

Hon "råkar veta". Det låter olycksbådande, eller hur...
2009-02-10, 13:51
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Önskar jag kunde hjälpa dig, men jag har inte heller läst något som innehåller någon ny fakta. Möjligtvis några saker som kan ses som förmildrande omständigheter.

Däremot försöker jag göra en analys av den rabiata LM-försvararen.

Ung kvinna 16-34 år...
Har själv råkat ut för misshandel alternativt en dysfunktionell uppväxt
Identifierar sig med rollen som misshandlad.

Alternativt, men ovanligt

Ung kille som tycker att det är skönt att få kasta skit över andra män. En typisk pedofil och misshandelsmanshatare. Och misstanken duger som dom.

Men de killarna brukar inte va så ihärdiga. De unga kvinnorna dominerar. Vilket kan te sig intressant. Varför rycker inte damerna 35-60 ut till Lizas försvar?

Därför att kvinnorna i 35-60 års ålder alla är intelligenta och då är dom ju feminister enligt LM. Dessa kämpar med näbbar och klor mot den patriarkala könsmaktordningen och har inte tid att så sig loss för att kämpa för en medsyster.

Jag tror nog att de flesta skäms och vill hålla armlängds avstånd till dessa rabiata tanter. Känns inte som om partiet FI åker på någon räkmacka för närvarande. Gudrun kandiderar till EU parlamentet. Varför samlas dom där,
Gudrun, Inger S, osv. Är det friheten att slippa alla konventioner i Sverige där dom kan köpa sig en gubbe vid behov eller pengarna som lockar?
2009-02-10, 13:56
Medlem
Robacks avatar
Citat:
Ylva skriver:

Jag tror att det var Alexis, som inne på Monicas blogg,hotar dig,genom att skriva att han ska anmäla dig för brott mot Genevekonventionen.
Det är så tydligt att Monicas Lynchmobb blir mer och mer desperata för varje dag som går,det ska anmälas hit och det ska anmälas dit,alla oliktänkande och oliktyckande dras i skiten inne på Monicas blogg.
Jag råkar veta att Monica har satt sig själv i skiten rejält,och att snaran nu dras åt.

Reaktioner?

1. Ylva kan inte läsa?

Alternativt

2. Ylva förstår inte ironi/satir utan tror att Alexis är dyslektiker och egentligen menar "Genevekonventionen"?

3. Eftersom Ylva har toppbetyg i samhällskunskap och historia från grundskolan (förmodligen ev de smartaste kvinnor folk i hennes närhet har mött) vet hon ju att denna konvention är tillämpbar inte enbart på krigsförbrytare, handlar spelregler i krig, behandling av krigsfångar m.m, utan tydligen är något man kan straffa internetaktivister/bloggmobbare med.
2009-02-10, 14:13
Medlem
densistasovjets avatar
Bok-sm siten var inte så lätt att skriva kommentarer i man måste registrera sig
och siten verkar inte precis vara en ställe för munterquistar

Det verkar som om det är mästerförfattaren Ola Lauritzen som driver projektet.
Mångsysslare denne Ola, först karate, sedan IT-boomen och nu författare med
Björn Ranelid komplex.
2009-02-10, 15:29
Medlem
Fråga från Antonssons blogg

Fråga till Basil Fawlty på Flashback: Får jag citera ditt inlägg nr 5940?
2009-02-10, 15:30
Medlem
Pinkieshimmers avatar
Är Basil Fawlty här?

Basil!

Har du sett att Monica Antonsson efterlyser dig? Hon vill citera ditt inlägg 5940!
2009-02-10, 15:40
Medlem
reinkarnerads avatar
Säkrast är nog att PM-a Basil, om ni vill ha tag i honom.
2009-02-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MilitantCanibal
Stadsfeminismen? Är det den svenska motsvarigheten till "Sex & the City"?

Bra inlägg i övrigt.

Skiljer sig feminismen åt mellan olika städer menar du och vilken stad har du i så fall i åtanke här?
2009-02-10, 16:19
Medlem
Kvinnobilders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gud talar
Skiljer sig feminismen åt mellan olika städer menar du och vilken stad har du i så fall i åtanke här?

det bidde fel... ju
2009-02-10, 16:22
Medlem
Kvinnobilders avatar
kommentar i Monicas blogg!

Om Asylen. Äntligen något

Jag skrev tidigare ett mejl till registratorn på statsrådsberedningen där jag frågade om det finns några handligar rörande tre svenska medborgare som finns asyl i USA år 2003. Idag fick jag följande svar;

Vi har tagit del av Din önskan att få ut handlingar i ett ärende som rör tre svenska medborgare
som sökt asyl i USA under 2003.

Justitiedepartementet har ingen kännedom om ärendet i fråga, och vi har inga handlingar, varken
registrerade eller arkiverade, gällande dessa personer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in