• 1
  • 2
2000-09-03, 16:37
Medlem
Jag har lite frågor inom ämnet. Finns det något företag (postorder kanske?) eller liknande som säljer självmordspiller (givetvis inte under namnet självmordspiller, men t.ex. farliga piller för andra ändamål som dock kan användas till självmord)? Finns det något liknande på apoteket? Finns det utomlands (i europa)?
Om inte, var finns det information om hur man själv 'kokar ihop' en farlig substans?

Med självmordspiller menar jag inte att ta en burk sömnpiller eller liknande överdoseringar, utan något som relativt lite av tar kål på en människa relativt fort (en liten tablett inom några minuter). Gärna smärtfritt, men det är inget krav..
Ett klassiskt filmexempel är ju cyanid, som ju sägs verka ungefär så. Var kan man få tag på cyanid, eller hur tillverkar man det?
Koffein, nikotin eller kaliumjoner ska också fungera har jag hört, men hur får man t.ex. koffein eller nikotin i nog starka doser i tablettform (tabletter som inte förlorar sin funktion under lång tid). Hur får man överhuvudtaget en substans eller vätska i tablettform?

Om någon av er har svar på någon av ovanstående frågor skulle jag vara tacksam för svar.
/Doktor Laaban (det är mitt riktiga namn)
2000-09-03, 21:21
Medlem
Självmordspiller?

Cyanid är svår tillverkat men lätt att få tag i via kemifirmor om man kan få sig registrerad. Kaliumcyanid är i pulver form du kan antingen smälta det eller länga det i en ampull behövs ytterst lite för att dö!
TFH
2000-09-03, 22:08
Medlem
Självmordspiller?

Koffein är inte dödligt giftigt, dvs man behöver stora mängder för att ens bli sjuk. Nikotin är däremot oerhört starkt i ren form, att själv få det till pillerform är nog svårt, men att från valfri köpestobak gå till en svart lösning varav en matsked tar kål på en, det är inga problem.

Kaliumjoner, tja, om man injicerar kaliumsalter i tillräcklig mängd så stannar hjärtat. Att käka piller det vet jag inte hur det funkar, men nog behövs det större mängd än en tablett.
2000-09-04, 17:29
Medlem
Självmordspiller?

Dödlig dos koffein: 150-200 mg per kilo kroppsvikt. Alltså ca 10 gram dödar en person på 70 kg. Apoteket säljer koffeintabletter på 100 mg receptfritt. Inte så jättedyrt heller...
2000-09-07, 03:27
Medlem
Självmordspiller?

Cyanid finns i England i "kubform". Iaf på det stället jag jobbade på, en pläteringsverkstad. Nästan alla städer (i Sverige) har ett pläteringsföretag och där kan du göra inbrott (givetvis ingenting jag rekommenderar, bara teoretiskt sett). Cyanid tillsammans med vissa syror är nödvändigt vid elektoplätering.
2000-09-14, 18:23
Medlem
Självmordspiller?

om man vill ta självmord på ett billigt sätt skulle jag nog rekomendera salt.. men du kanske spyr upp det, om du innan saltförtäringen röker en holk försvinner spy-reflexerna ur kroppen.. du behöver inte mycket salt.. typ max en halv dl..
jaja lycka till..
2000-09-15, 08:28
Medlem
Självmordspiller?

Jag tror inte att en max en halv deciliter är dödande då måste kroppen vara rätt uttorkad först men jag tror inte man mor bra av det vill man dö snabbt kan man lika gärna injeksera 1g Heroin i mycket ren form har du inte testat förut är du stendöd.!
2008-04-06, 12:13
Medlem
PhantomBlots avatar
Elva färska OT-inlägg raderade. Vill någon mer bumpa den här åtta år gamla tråden så är det en fördel om denne håller sig till ämnet.

/mod
2008-04-06, 12:54
Bannlyst
Ä det inte oerhört smärtsamt att ta cyanid? Varför inte försöka få tag på ett skjutvapen, det är väl lika svårt som att försöka få tag på cyanid?
2008-04-06, 12:59
Medlem
Draqs avatar
En stark överdos av DXM borde väl få dig att kola rätt så snabbt? typ 4g och uppåt.
2008-04-06, 14:46
Medlem
ta en massa dexofen och drick en massa alkohol, en vän till mig tog livet av sig på det sättet.
2008-04-06, 14:51
Medlem
villbarafragas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draq
En stark överdos av DXM borde väl få dig att kola rätt så snabbt? typ 4g och uppåt.
Och det tar oss dessutom ett steg närmare klassning.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in