2008-11-16, 22:35
Medlem
Rattpungs avatar
Jag har som sagt problem med iTunes för tillfället. Jag har två partitioner på min dator, en c-drive på 30gb och en d-drive på ca 300gb. iTunes fungerar då som så att den skapar en kopia av varje fil man lägger in i programmet (skrev det för er som inte är jätteinsatta) och nu tog c-driven slut. Jag bestämde mig då för att installera itunes på d istället, med tanken att kopiorna då borde hamna där. Men tji fick jag, för alla kopior hamnar i en mapp i min musik som itunes själv meckar ihop.

Nu till min fråga, hur ska jag lösa detta så jag får in mina 80gb musik utan att köra slut på min drive? måste då ha itunes för att jag använder ipod, så tips om winamp är inte uppskattade...
Citera
2008-11-16, 22:38
Medlem
carbsons avatar
men du behöver ju inte göra så att Itunes gör kopia..jag importerade bara mapparna jag ville ha och lät inte Itunes göra ett eget bibliotek.

och varför itne använda WinAmp. funkar ju utmärkt till Ipod de med.

(elle skaffa större HDD)
Citera
2008-11-16, 22:47
Medlem
Rattpungs avatar
men jag vill ju ha itunes egna bibliotek, men bara dirigera om filerna så att de ligger på d-driven? går inte det?
Citera
2008-11-17, 00:08
Medlem
Andreasvbs avatar
Du kan öppna iTunes Library-filen med Notepad och sedan ändra C: till D: med ersätt-funktionen.
Citera
2008-11-17, 21:34
Medlem
Rattpungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Du kan öppna iTunes Library-filen med Notepad och sedan ändra C: till D: med ersätt-funktionen.

är det bara så enkelt att man skriver d och sen bara sparar ändringarna? är INTE välorienterad inom sånt här:S
Citera
2008-11-17, 21:47
Medlem
Rabbelitos avatar
Om han säger det så är det säkert så. Annars finns det säkert någon inställning man kan göra i iTunes?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in