• 1
  • 2
2008-11-16, 20:03
Medlem
Tightflesks avatar
Tjena!

Har testat 2 olika svampsorter, toppisar och cubensis och nu är det dags för den 3dje : Copelandia

Tyckte mina trippar på cubensis var mycket mer fyllda av lycka och eufori och man förstod absolut ingenting älskade det verkligen.

Tyckte toppisar kändes mest bara konstigt och skumt som att man kommit till en värld där man inte hörde hemma (Kul var det juh ändå, men inte som på cubensis)

Har det att göra med skillnaden mellan svamperna eller vara det bara olika settings när jag trippade?

Isåfall så undrar jag också om copelandia ger en mer cubensis aktig tripp eller en toppis tripp, båda är juh kul men är defintivt mer för cubensis trippen.
Citera
2008-11-16, 20:42
Medlem
Det är samma molekyler, så den ända skillnaden sitter i din hjärna.
Citera
2008-11-16, 20:43
Medlem
Charlie Chickens avatar
Jag tror att det finns möjlighet att du kände skillnad mellan de olika svamparna eftersom att psykadelisk svamp innehåller andra berusningsämnen utöver psilocybin bl.a. pcilosin. Båda dessa ämnen har samma, effekt eftersom psilocibynet omvandlas till pcilosin.

På magiska molekyler ska det finnas ett diagram över hur mycket av varje berusningsämne som varje svamp innehåller, men jag kan inte hitta det nu.
Senast redigerad av Charlie Chicken 2008-11-16 kl. 20:47.
Citera
2008-11-16, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie Chicken
Jag tror att det finns möjlighet att du kände skillnad mellan de olika svamparna eftersom att psykadelisk svamp innehåller andra berusningsämnen utöver psilocybin bl.a. pcilosin. Båda dessa ämnen har samma, effekt eftersom psilocibynet omvandlas till pcilosin.

På magiska molekyler ska det finnas ett diagram över hur mycket av varje berusningsämne som varje svamp innehåller, men jag kan inte hitta det nu.

Här är den:
http://wiki.magiskamolekyler.org/Psilocybinsvampar
Citera
2008-11-16, 23:07
Medlem
Charlie Chickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -198
Här är den:
http://wiki.magiskamolekyler.org/Psilocybinsvampar

Hmm ja det är ju inget stapeldiagram, men informationen är väl densamma. Undrar hur ett rus av Baeocystin skiljer sig från pcilocybin och pcilocin. Kan detta göra att svampruset blir annorlunda månne?
Citera
2008-11-17, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie Chicken
Undrar hur ett rus av Baeocystin skiljer sig från pcilocybin och pcilocin. Kan detta göra att svampruset blir annorlunda månne?
Enligt John Allen är effekten av baeocystin snarlik psilocin.

Källa: http://wiki.magiskamolekyler.org/Baeocystin
Citera
2008-11-17, 03:00
Medlem
berlinlondons avatar
tycker det känns omöjligt att det inte är skillnad att trippa på Toppisar och Cubensis. kan inte bara vara placebo-skillnad. Mitt toppisrus var nämligen mkt vildare och mer hallucinationer, medan mitt cubensisrus var mer av svamp-känslan, men mindre av hallisarna!
Citera
2008-11-17, 03:39
Medlem
redalert72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berlinlondon
tycker det känns omöjligt att det inte är skillnad att trippa på Toppisar och Cubensis. kan inte bara vara placebo-skillnad. Mitt toppisrus var nämligen mkt vildare och mer hallucinationer, medan mitt cubensisrus var mer av svamp-känslan, men mindre av hallisarna!
Det är bara för att toppisar är mycket starkare än cubensis .
Citera
2008-11-17, 04:53
Medlem
Drakmannens avatar
Intressant... Har aldrig testat svamp själv (tyvärr), men om man kollar på elefanten till exempel så säger ju dom att varje enskild cubensis har lite annorlunda rus. Detta beror enligt dom också på mängd psilocybin mot psilocin samt andra ämnen.

Jag TROR definitivt att rusen kan skilja sig åt pga hastigheten kroppen tar upp det samt de små variationerna i rusämnen.
Citera
2008-11-17, 07:07
Medlem
Tightflesks avatar
Jo jag tyckte också cubensis gav ett mer "svamp" aktigt rus.

Aja det blir väl bara att pröva copelandia och se =P
Citera
2008-11-17, 16:04
Medlem
negerbarns avatar
Det där med "svamp-aktigt" rus är en otroligt vag beskrivning. Då du äter svamp i båda fallen så borde de vara svampaktiga rus, båda två?
Citera
2008-11-17, 16:39
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drakmannen
Intressant... Har aldrig testat svamp själv (tyvärr), men om man kollar på elefanten till exempel så säger ju dom att varje enskild cubensis har lite annorlunda rus. Detta beror enligt dom också på mängd psilocybin mot psilocin samt andra ämnen.

Jag TROR definitivt att rusen kan skilja sig åt pga hastigheten kroppen tar upp det samt de små variationerna i rusämnen.

ungefär som vodka och vin...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in