2008-11-16, 18:49
Medlem
Det är såhär att jag har en relativt ny dator; 4 Gig ram, dubbla 9600GT grafikkort (SLI-connectade), 16mbit internet, 2kärnig CPU 5000+ ja... ni kan ju se för er själva:

http://img84.imageshack.us/img84/5580/cpuzvb1.png

Trots detta, laggar det på World of warcraft, jag är ingen expert så jag kan inte se något uppenbart fel i CPU-Z... det kanske ni kan? vad har ni annars för förslag och idéer? vad kan det bero på? :S galet irriterande är det iallafall borde ju flyta på utan problem. Min fps ligger förövrigt på allt från 13-30. kollar jag rakt ner i marken är den uppe i 90-100. Jag kan spela spel som COD4 på högsta inställningar utan problem, och jag har prövat köra wow med lägsta inställningarna möjliga, men blir ingen skillnad.

Tack på förhand!
Citera
2008-11-16, 18:56
Medlem
william1337s avatar
internet

Kollat så det inte är pga internet elr ??
Citera
2008-11-16, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av william1337
Kollat så det inte är pga internet elr ??

Ja, problemet är ju att FPSen e låg som fan också
Citera
2008-11-16, 18:59
testa lite basic, nya drivrutiner, ominstallera wow osv.
Citera
2008-11-16, 19:00
Medlem
Andreasvbs avatar
Precis, lagg är endast fördröjning över nätverket (använd inte termen lagg när du menar hackar eller likn.)

Kolla i GPU-Z också, den visar allt om grafikkortet.

Ladda ned nyaste driver medan du håller på.
Citera
2008-12-19, 21:55
Medlem
Kirriss avatar
Kan säga att jag själv använder ett Geforce 9600GT och har väl inte direkt den fpsen man borde ha så att säga. Googlade runt lite för ett tag sedan och upptäckte att det är flera som har problem med just Geforce 9600GT-korten.
Får helt enkelt hoppas att Nvidia släpper nån uppdatering som åtgärdar fps-problemen i WoW, riktigt störande när man har en bra dator som underpresterar i WoW.

Bah, upptäckte nu att tråden var ganska gammal..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in