Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Städning överlag är inget jag finner något nöje i. Värst är att ta bort alla kalk- och tvålavlagringar i badkaret. Brukar spraya på något medel jag sett på tv-reklam, som ska få smutsen att lösas upp så den bara går spola bort med duschen. Självklart funkar det inte. Istället slutar det med att man står på knäna med en scotch brite-svamp och skrubbar i minst en kvart.
I min enfald testade jag även med en billig ångtvätt från Jula, funkade inte alls bra, hade säkert tagit en timme. Jag vill ha något medel man sprayar på, låter verka x antal minuter för att sedan bara spola av med duschen. Finns det något sådant? Gärna något man kan köpa i ett varuhus.
För mig funkar det utmärkt ned vanlig badrumsrengörningsspray. Låter det verka en kvart eller så, gnuggar lite snabbt med en borste på skaft och spolar av.
Kör även med klorin nån gång ibland för att motverka bacillusker och eventuellt mögel.
Prova att låta dina medel verka lite längre.
Sen så kan man spraya på väggarna nån gång ibland när man ska duscha, och bara spola av dem med duschen, detta så det inte hinner bli ingrodda beläggningar.