2008-11-16, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Jag brukar köra med Willys (Eldorado?) Badrumsrengöring den funkar väldigt bra och kostar bara ca 10kr litern.
Helt meningslöst att slänga pengar på Mr Muscle och annat.

Sprayar på och låter verka 4-5 minuter och sen är det bara att ta en blöt svamp och dra runt lite för att sen spola av med varmvatten, Blir tokrent och den gula färgen på emaljen försvinner också.

Det bästa och billigaste alternativet jag provat.

Det där verkar ju riktigt intressant, rätt pris på grejerna åxå. Ska absolut testas!
Citera
2008-11-16, 18:24
Medlem
Mr Nosemans avatar
Maskindiskmedel, sedan tvättar du rent med en disksvamp.....glänser som fan.
Citera
2008-11-16, 18:53
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Får man fråga hur ofta du städar? Gör du det inte tillräckligt ofta blir smutsen ordentligt ingrodd och besvärlig att ta bort. Städar man badkaret en gång i veckan räcker det med att snabbt spruta ner det med jif och sen torka av med blå svamp.
Badkaret städas kanske en gång varannan månad, eftersom just det momentet är så tråkigt...
Citera
2008-11-16, 19:17
Medlem
Hårbolls avatar
Biltemas rengöringsmedel för dusch/bad rockar. Tyvärr löser det upp slemhinnor och lungor lika effektivt som kalk och beläggningar
Citera
2008-11-16, 19:37
Medlem
paggans avatar
Kalkosan äger.
Citera
2008-11-16, 19:39
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Biltemas rengöringsmedel för dusch/bad rockar. Tyvärr löser det upp slemhinnor och lungor lika effektivt som kalk och beläggningar
Har feltema badrumsspray? Måste inhandlas! Deras toalettrengörning är jättebra.
Citera
2008-11-16, 20:17
Medlem
Blå Rutas avatar
Man spolar av badkaret, sprutar på sitt medel, går och gör något annat ett tag. Tar bara några sekunder ju. Detta kan man sedan upprepa flera gånger om man vill. Sedan tar man en tvättsvamp och gnuggar bort skiten. Är ganska ok att göra det för man ser sådant resultat. Från att ha varit matt med lite beläggning så blir det skinande vitt och blankt.
Citera
2008-11-16, 20:29
Medlem
Snurrens avatar
Är det bara jag som får hosta av rengöringspray?
Citera
2014-06-27, 18:41
Medlem
FishDocs avatar
Lite såhär nu när tråden ändå är rykande het...

Att ingen nämnt faktorn: vattentyp...

Här i Skåne, i synnerhet runt Malmö, är det nog oändligt mycket svårare än längre norrut med tanke på den mycket höga kalkhalten... Ska om ett tag göra the final bathub cleansing i samband med flytt och tittar således efter effektiva sätt att få bort avlagringar.
Citera
2014-06-27, 19:00
Bannlyst
Jag använder Vim som jag har i köket. Det funkar bra.
Citera
2014-06-27, 19:02
Bannlyst
nej det bästa sättet är att spraya med badrums medel från jif eller ajax, fylla badkaret med lite varmt vatten och lägg i tvättmedel och skrubba med svamp, det är okej om du gör det en gång i veckan samt sköljer hela badrummet med dusch grejen med varmt vatten.
Citera
2014-06-27, 19:03
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FishDoc
Lite såhär nu när tråden ändå är rykande het...

Att ingen nämnt faktorn: vattentyp...

Här i Skåne, i synnerhet runt Malmö, är det nog oändligt mycket svårare än längre norrut med tanke på den mycket höga kalkhalten... Ska om ett tag göra the final bathub cleansing i samband med flytt och tittar således efter effektiva sätt att få bort avlagringar.
Jag som trådstartare för ca ett halvt sekel sedan är numera utan badkar tack och lov. Däremot finns det ett riktigt bra kalklösande medel, frågan är om det är nyttigt för emalj. Det heter iaf Citek. Även naturliga produkter som citron och vinäger löser kalk förvånansvärt bra. Har för mig jag såg ett tips där de delade en citron i två halvor, strödde lite salt på och skrubbade försiktigt. Verkade funka riktigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in