2008-11-15, 23:30
Bannlyst
Enligt en ny studie från Göteborgs universitet:

http://www.sr.se/Ekot/artikel.asp?artikel=1606630

Intressant. Och märkligt. Undrar vilka tillväxthormon som det syftas på. Lär ju inte vara testo eller liknande då det ger en jävla tillväxt.
Citera
2008-11-15, 23:43
Medlem
Tror dom nog menar HGH, human growth hormone. Är väl en anledning till att dom största bodybuildarna har så "feta" magar. Notera dock att forskarna förr i tiden trodde att anabola steroider också var placebo.

EDIT: Får väl hoppas att HGH är verkningslöst då (annat än att förstora dom inre organen haha) så att bodybuilders ser mer ut som dom gjorde förr i tiden med smalare magar.
Citera
2008-11-16, 00:16
Medlem
Drooms avatar
Vad ska tillväxthormon vara bra för i så fall?
Citera
2008-11-16, 00:20
Medlem
Mystiqes avatar
Tråden har redan tagits upp 2ggr innan...
Citera
2008-11-16, 13:11
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 348

Intressant. Och märkligt. Undrar vilka tillväxthormon som det syftas på. Lär ju inte vara testo eller liknande då det ger en jävla tillväxt.

Kass studie. HGH under en månad bara? Vad är "stora doser"? Liten testgrupp.

Nu tar man förvisso inte HGH främst för sina anabola egenskaper; där blir det utklassat av vanliga AAS.

Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Vad ska tillväxthormon vara bra för i så fall?

Många upplever bättre sömn, fettförbränning och återhämtning. Dessutom mår många jävligt bra på HGH.
Citera
2008-11-16, 13:22
Medlem
Axons avatar
Citat:

Byggare tar inte primärt tillväxthormon för hypertrofi utan för dess fettförbrännande effekt. För hypertrofi använder de testosteron liknande preparat och numera även peptider, insulin med mera. Är en hel vetenskap om du ska försöka lära dig hur en kroppsbyggare på elitnivå kombinerar olika hormoner.
Citera
2008-11-16, 13:45
Medlem
Urbanfests avatar
Om du är intresserad kan du kolla på Inz@ne:s tråd i dopingforat, han kör med HGH och är tydligen förälskad Som tidigare poster har sagt så är det mycket för fettbränning och inte anabol verkan. Sen ska det intas under betydligt längre tid än en månad. Sen vet jag inte hur stora doser de körde.
Citera
2008-11-16, 16:10
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbanfest
Om du är intresserad kan du kolla på Inz@ne:s tråd i dopingforat, han kör med HGH och är tydligen förälskad Som tidigare poster har sagt så är det mycket för fettbränning och inte anabol verkan. Sen ska det intas under betydligt längre tid än en månad. Sen vet jag inte hur stora doser de körde.

Det har snackats mycket gott om HGH, enda negativa är priset tycker dom som kurar, det är snorigt dyrt
Citera
2008-11-16, 16:58
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Det har snackats mycket gott om HGH, enda negativa är priset tycker dom som kurar, det är snorigt dyrt
Hehe
Citera
2008-11-16, 17:08
Medlem
Dracon_omegass avatar
Citat:

Syntetiskt testosteron är en steroid, inte ett tillväxthormon.

de menar hgh, och det är känt sedan länge att hgh inte är särskilt anabolt (muskeluppbyggande) utan har en positivt effekt på fettförbränning, välmående, leders regeneration etc.
Citera
2008-11-16, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dracon_omegas
Syntetiskt testosteron är en steroid, inte ett tillväxthormon.

de menar hgh, och det är känt sedan länge att hgh inte är särskilt anabolt (muskeluppbyggande) utan har en positivt effekt på fettförbränning, välmående, leders regeneration etc.

Det visste jag inte, lärt mig något nytt

Ska tillägga att jag inte har någon vidare koll på preparat.
Citera
2008-11-16, 17:15
Medlem
Axons avatar
Citat:
Det visste jag inte, lärt mig något nytt

Ska tillägga att jag inte har någon vidare koll på preparat.
Handlar ej om preparat utan om endokrinologi.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Endokrinologi

Jag är inte heller extremt kunnig på olika preparats namn men jag förstår ju varför byggare trycker IGF-1 med mera då jag läst mycket endokrinologi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in