2008-11-15, 17:01
Medlem
Tjenare, jo lget r s att jag funderar p att formatera min dator (i hopp om att det ska lsa ngra problem jag har med den, t.ex som att innstalera spel och dyl.)
Jag r ingen expert p mnet men lita fattar jag..
Jag har 1 vanlig hrddisk som r uppdelad i :c och :d. Sjlva windows systemet ligger p :c.

Hitils har jag innstalerat alla mina spel och program p :d och det har funkar.. Men en datorkunnig (?) vn till mig ppekade att det skulle bli mycket bttre om jag innstalerade spelen p :c. Men eftersom den bara r 79Gb stor s r det inget alltenativ..
D tyckte han att jag skulle lgga ihop diskarna..

S det r min plan just nu, jag hller fr tillfllet p att lgger ver lite skit jag vill spara till en extern hrddisk som jag har..

Tror ni det kommer blir bra, eller r det ngot jag har missat?

Det r bara en sak jag r lite orolig fr, det r drivrutinerna? Hur gr jag med dem? r inte specielt kunnig med det r med formateringar..

Ja.. Jag vet inte, vad tycker ni jag ska gra? Knns som att jag vrkligen behver formatera d det r ngon form av konflik mellan diskarna..
Citera
2008-11-15, 17:08
Medlem
Lars Vinterdcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dildotriss
Tjenare, jo lget r s att jag funderar p att formatera min dator (i hopp om att det ska lsa ngra problem jag har med den, t.ex som att innstalera spel och dyl.)
Jag r ingen expert p mnet men lita fattar jag..
Jag har 1 vanlig hrddisk som r uppdelad i :c och :d. Sjlva windows systemet ligger p :c.

Hitils har jag innstalerat alla mina spel och program p :d och det har funkar.. Men en datorkunnig (?) vn till mig ppekade att det skulle bli mycket bttre om jag innstalerade spelen p :c. Men eftersom den bara r 79Gb stor s r det inget alltenativ..
D tyckte han att jag skulle lgga ihop diskarna..

S det r min plan just nu, jag hller fr tillfllet p att lgger ver lite skit jag vill spara till en extern hrddisk som jag har..

Tror ni det kommer blir bra, eller r det ngot jag har missat?

Det r bara en sak jag r lite orolig fr, det r drivrutinerna? Hur gr jag med dem? r inte specielt kunnig med det r med formateringar..

Ja.. Jag vet inte, vad tycker ni jag ska gra? Knns som att jag vrkligen behver formatera d det r ngon form av konflik mellan diskarna..

Tanka ner Partition magic, dr kan du lgga ihop diskarna samt se ifall ngot r fel utan att formatera. Tycker helt klart att du ska kra med en partition d du frlorar prestanda med 2 eller fler.

Om du verkligen vill formatera s r det bara stoppa i windows-skivan och genom installationen ta bort bda partitionerna och sedan gra en ny stor

Drivrutiner r inga problem. Kolla upp vad du har och tanka ner drivrutinerna innan du formaterar, stt sedan in dom p den externa.
Citera
2008-11-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Tanka ner Partition magic, dr kan du lgga ihop diskarna samt se ifall ngot r fel utan att formatera. Tycker helt klart att du ska kra med en partition d du frlorar prestanda med 2 eller fler.

Om du verkligen vill formatera s r det bara stoppa i windows-skivan och genom installationen ta bort bda partitionerna och sedan gra en ny stor

Drivrutiner r inga problem. Kolla upp vad du har och tanka ner drivrutinerna innan du formaterar, stt sedan in dom p den externa.

Ah, ok. Tack fr snabbt svar.
Jo drivrutinerna, vad r det jag behver kolla lite mer exakt? r inte s haj p det dr..
Tack.
Citera
2008-11-15, 17:41
Medlem
Andreasvbs avatar
Grafikkort, ljudkort, ntverkskort.
Citera
2008-11-15, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Grafikkort, ljudkort, ntverkskort.

Ok, tack.
r det detta jag ska ska p?

Ntverkskort - Attansic L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller 2.2.6000.0

Ljudkort - Realtek High Definition Audio 6.0.1.5391

Grafikkort - GeForce 8800 GT 7.15.11.7545

Frlt fr att jag r en sn jvla noob, men jag vill vrkligen inte gra fel!
Citera
2008-11-16, 15:10
Medlem
Lars Vinterdcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dildotriss
Ok, tack.
r det detta jag ska ska p?

Ntverkskort - Attansic L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller 2.2.6000.0

Ljudkort - Realtek High Definition Audio 6.0.1.5391

Grafikkort - GeForce 8800 GT 7.15.11.7545

Frlt fr att jag r en sn jvla noob, men jag vill vrkligen inte gra fel!

Japp stmmer!

Du behver dock bara skriva in t.ex. "Realtek High Definition Audio" numrena skiter du i. Grafikkorts-drivern hittar du p nvidia.com och ntverkskortet googlar du p
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in