2008-11-15, 17:01
Medlem
Tjenare, jo läget är så att jag funderar på att formatera min dator (i hopp om att det ska lösa några problem jag har med den, t.ex som att innstalera spel och dyl.)
Jag är ingen expert på ämnet men lita fattar jag..
Jag har 1 vanlig hårddisk som är uppdelad i :c och :d. Själva windows systemet ligger på :c.

Hitils har jag innstalerat alla mina spel och program på :d och det har funkar.. Men en datorkunnig (?) vän till mig påpekade att det skulle bli mycket bättre om jag innstalerade spelen på :c. Men eftersom den bara är 79Gb stor så är det inget alltenativ..
Då tyckte han att jag skulle lägga ihop diskarna..

Så det är min plan just nu, jag håller för tillfället på att lägger över lite skit jag vill spara till en extern hårddisk som jag har..

Tror ni det kommer blir bra, eller är det något jag har missat?

Det är bara en sak jag är lite orolig för, det är drivrutinerna? Hur gör jag med dem? Är inte specielt kunnig med det är med formateringar..

Ja.. Jag vet inte, vad tycker ni jag ska göra? Känns som att jag värkligen behöver formatera då det är någon form av konflik mellan diskarna..
Citera
2008-11-15, 17:08
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dildotriss
Tjenare, jo läget är så att jag funderar på att formatera min dator (i hopp om att det ska lösa några problem jag har med den, t.ex som att innstalera spel och dyl.)
Jag är ingen expert på ämnet men lita fattar jag..
Jag har 1 vanlig hårddisk som är uppdelad i :c och :d. Själva windows systemet ligger på :c.

Hitils har jag innstalerat alla mina spel och program på :d och det har funkar.. Men en datorkunnig (?) vän till mig påpekade att det skulle bli mycket bättre om jag innstalerade spelen på :c. Men eftersom den bara är 79Gb stor så är det inget alltenativ..
Då tyckte han att jag skulle lägga ihop diskarna..

Så det är min plan just nu, jag håller för tillfället på att lägger över lite skit jag vill spara till en extern hårddisk som jag har..

Tror ni det kommer blir bra, eller är det något jag har missat?

Det är bara en sak jag är lite orolig för, det är drivrutinerna? Hur gör jag med dem? Är inte specielt kunnig med det är med formateringar..

Ja.. Jag vet inte, vad tycker ni jag ska göra? Känns som att jag värkligen behöver formatera då det är någon form av konflik mellan diskarna..

Tanka ner Partition magic, där kan du lägga ihop diskarna samt se ifall något är fel utan att formatera. Tycker helt klart att du ska köra med en partition då du förlorar prestanda med 2 eller fler.

Om du verkligen vill formatera så är det bara stoppa i windows-skivan och genom installationen ta bort båda partitionerna och sedan göra en ny stor

Drivrutiner är inga problem. Kolla upp vad du har och tanka ner drivrutinerna innan du formaterar, sätt sedan in dom på den externa.
Citera
2008-11-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Tanka ner Partition magic, där kan du lägga ihop diskarna samt se ifall något är fel utan att formatera. Tycker helt klart att du ska köra med en partition då du förlorar prestanda med 2 eller fler.

Om du verkligen vill formatera så är det bara stoppa i windows-skivan och genom installationen ta bort båda partitionerna och sedan göra en ny stor

Drivrutiner är inga problem. Kolla upp vad du har och tanka ner drivrutinerna innan du formaterar, sätt sedan in dom på den externa.

Ah, ok. Tack för snabbt svar.
Jo drivrutinerna, vad är det jag behöver kolla lite mer exakt? Är inte så haj på det där..
Tack.
Citera
2008-11-15, 17:41
Medlem
Andreasvbs avatar
Grafikkort, ljudkort, nätverkskort.
Citera
2008-11-15, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Grafikkort, ljudkort, nätverkskort.

Ok, tack.
Är det detta jag ska söka på?

Nätverkskort - Attansic L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller 2.2.6000.0

Ljudkort - Realtek High Definition Audio 6.0.1.5391

Grafikkort - GeForce 8800 GT 7.15.11.7545

Förlåt för att jag är en sån jävla noob, men jag vill värkligen inte göra fel!
Citera
2008-11-16, 15:10
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dildotriss
Ok, tack.
Är det detta jag ska söka på?

Nätverkskort - Attansic L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller 2.2.6000.0

Ljudkort - Realtek High Definition Audio 6.0.1.5391

Grafikkort - GeForce 8800 GT 7.15.11.7545

Förlåt för att jag är en sån jävla noob, men jag vill värkligen inte göra fel!

Japp stämmer!

Du behöver dock bara skriva in t.ex. "Realtek High Definition Audio" numrena skiter du i. Grafikkorts-drivern hittar du på nvidia.com och nätverkskortet googlar du på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in