Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-11-19, 00:27
Medlem
sk8fishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbatim-
Vad ska en 13 åring göra då? Supa och suga kuk?

Vissa idioter borde inte få ha barn.

Och du är väl uppenbart en av dom eller?
Det du menar är alltså att en 13 åring antingen ska sitta vid datorn eller supa och suga kuk? Finns ingenting mitt i mellan? Du vet, umgås med sina kompisar, göra läxor, idrotta?

Tänk lite.
Förövrigt, jävligt mycket dumma svar i den här tråden.
Citera
2008-11-19, 00:40
Medlem
Gå in på hennes rum och stäng av datorn, hota med att slänga den om hon inte lyssnar. Vad fan, var en pappa. Ni som säger "det är hennes liv blabla" så är det inte alls. Sen ska en 13 åring inte tillbringa så mycket tid framför datorn.

Det är just pga det här den unga generationen i Sverige är helt handikappad och vill att allt ska bli som dom säger. Värsta av allt var när jag såg en 9-10 årig flicka som hade en splitter ny mobil. Vad fan ska en liten snorunge med en mobil att göra överhuvudtaget?

Nej, säg emot och få henne att tänka på skolan istället.
Senast redigerad av growboss 2008-11-19 kl. 00:44.
Citera
2008-11-19, 01:02
Medlem
qwiiiks avatar
Har hon många kompisar? Det kanske är så att hon har mer kompisar över internet än vad hon har irl så att säga.
Berätta för henne att det är väldigt vikigt att umgås med kompisar irl och inte över internet eller så!

Lycka till!
Citera
2008-11-19, 01:13
Medlem
jiggediis avatar
Bara hon inte skickar in allt för många tripprapporter till flashbacks drogforum bara
Citera
2008-11-19, 01:38
Medlem
ignorantfuckers avatar
TS, Tycker det är bra att man som föräldrer bryr sig, sitta för mkt vid datorn är inte bra.. Kroppen behöver röra sig också... Tränar hon någon sport? Gör ett deal att börjar hon träna ngn sport får hon sitta hur mycket hon vill annars 3 timmar högst.......
Citera
2008-11-21, 13:46
Medlem
The grofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 731
Och din definition av att lyckas i livet ar att vara rik/maktig men dum?

Inte for att det ar natt fel pa sjalvdisciplin, men jag foredrar nog hallre ett misslyckat liv som en erimit i nan hala men med intelligens och insikt.

Och hur uppnår du intilligens och insikt...?

Just det, genom självdisciplin, genom att just spendera tid att åt att utveckla din intelligens och insikt.

Håller dock med dig helt om att det kan finnas framgångsrika som är totalt korkade och obildade.
Citera
2008-11-21, 18:43
Medlem
Kan förstå dig att du tycker det är jobbigt och vill ha hjälp. Själv sitter jag enormt mycket vid datorn och umgås bara med vänner på helgerna.. men sen är jag ju inte 13 heller..

Frågan är vad hon ska göra om du tar datorn ifrån henne? Det är ganska svårt o bara slå om helt o "börja idrotta" som någon skrev, om man är totalt ointresserad av det.

Hon kanske inte har så många kompisar heller , ELLER så sitter dem också bara framför datorn...

Men är det så att hon har en massa vänner som hittar på saker om dagarna så finns det chans att hon kan komma på de spåret istället liksom, hon är ju 13 och om 2 år så kanske hon börjar supa o så med vännerna, så det är bara o köra!

Lycka till! / Din alldeles egna leguan
Citera
2008-11-21, 21:42
Medlem
731s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The grof
Och hur uppnår du intilligens och insikt...?

Just det, genom självdisciplin, genom att just spendera tid att åt att utveckla din intelligens och insikt.

Håller dock med dig helt om att det kan finnas framgångsrika som är totalt korkade och obildade.

sjalvdisciplin ar val bra nar det galler att studera utplanerade utbildningar pa olika slags skolor, vilket ger en den dar intranade/inbankade sortens av kunskap, vilken sjlavklart kan ge upphov till mycket insikt, men man ska nog aldrig glomma vardet pa nyfikenhet och kreativetet, som nar man sjalvmant sitter och tar in avancerad fakta pa wikipedia eller laser artiklar utan att ha tvingat sig till det, men med eget intresse.

TBH vet jag inte riktigt vad jag vill ha sakt, det har val mest att gora med att jag kant mig valligt rebelisk mot den har studiementalitets-trenden som verkar existera bland manga: "bara jag pluggar stenhart och far MVG pa businessmanagement sa kommer jag bli rik/maktig och jattelycklig"
Citera
2008-11-21, 21:45
Medlem
731s avatar
Till alla er som som sitter pa den andra foraldrade sidan av generationsklyftan och har fordomar om datoranvandandet, har ar en frasch BBC atrikel: http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/7740895.stm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in