vojma, det där låter inte så bra.
Tänk på hur det var själv när du var liten? då tänker man oftast, jag ska inte bli som mina föräldrar, sedan blir man precis så som man INTE skulle bli
Att du begränsar åtkomsten till Internet kan jag kanske förstå, jag tycker däremot att du ska prata om det. T.ex är ju det viktigaste inte att hon sitter vid datorn hela tiden utan att man tar pauser och rör på sig osv, så man inte drabbas av fysiska problem.
Därefter kanske du kan få henne att inte använda datorn allt för mycket, t.ex. istället för att sitta 10h i sträck eller hela dagen, kanske gå till att använda datorn några timmar och sedan göra något annat ett tag, för att sedan komma tillbaka till datorn osv. Det är en vanesak.
Något som mina föräldrar gjorde när jag var mindre var ju att jag inte fick ha dator på rummet utan hade ett speciellt rum för det (tror dom stoppade in den i förrådet), sedan var det datorförbud efter en viss tid på kvällen, vanligtvis runt 22.00 men när jag kom hem efter skolan så fick jag sitta där så mycket jag ville. Sedan vet jag ju inte vad kidsen gör idag men jag och kompisarna spelade inte så mycket data, det var även sällskapsspel och lek utomhus. Men så är det ju inte numera, datorerna har tagit över.
Sedan kan det vara nyhetens behag också, det kommer och går i perioder hur mycket man sitter framför datorn. Jag skulle nog kanske vara mera orolig för vad hon gör på datorn. På internet finns det ju så mycket dåligt numera, sjuka saker och annat. Det fanns inte när jag var liten och använda datorer, då var det mest dataspel och annat som gällde.