Citat:
Ursprungligen postat av superlalahej
Ber om ursäkt för att jag inte bidrar med nåt konstruktivt, men jag är nyfiken:
Har du minneskortet insatt i datorn hela tiden och vill välja vilket OS som ska boota?
Borde du inte installera disten istället då? Live-CD:n har man väl för att testa en dist eller för att lösa problem relaterade till OS som ligger på hårddisken? De få gånger du måste göra detta kan du väl låta boot-ordningen göra sitt, eller?
Helt rätt. Tyckte det skulle vara en aning charmigt att kunna bli promptad om vilket OS man skulle vilja välja automatiskt istället för att välja vilken device man vill boota från.
Och anledningen till att jag använder LIVE-CD är att LIVE-CD innehåller ALLA funktioner som den "installerade" versionen, men istället för att kräva 3,6 gig som BackTrack 3 kräver installerat tar den endast 700 meg av mitt SD. Plus att till LIVE-CD följer det med drivrutiner till datorn och allt funkar perfekt. Jag kan spara saker genom att bara ha en mapp i rooten på min hårddisk som jag bara.. drar över varenda gång vid användning.. Inte svårare än så..
Anledningen till att jag inte väljer att ha två partioner på hårddisken med både XP PRO och en med BT3 är att jag har helt enkelt inte plats.
En EEEPC 701, endast 4 gig att lagra två relativt utrymmes krävade operativsystem är nog lite svårt. Det går, men det blir trångt..