Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-23, 00:53
  #349
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nu tror jag du missat vad sexköp är.

1) En flickvän är en flickvän. Inget straffbart med att ha sex med en orostituerad flickvän, dvs så länge hon inte är under 15 år.
2) Sexköp är straffbart när Du köper sex av någon (ej flickvän/sambo/fru). Det kan vara att du betalar genom pengar/saker/resor.
3) Så om vi följer ditt resonemang om att din prostituerade tjej bjuder dig på en resa, så menar du alltså att det finns en risk hon åker dit för sexköp genom stt hon betalar dig för sex genom att bjuda dig på en resa. Nu är hon ju din flickvän och hon får då bjuda dig på vad som helst utan att just du ska bli utpekad för att vara prostituerad och hon en torsk. I förhållanden är det inget ovanligt att man delar på varandras pengar.
4) Straffbart kan det enbart bli om du är hallick till din prostituerade flickvän. Det är inte tillåtet i Sverige.

Hänger du med i resonemanget om vad sexköp är?

Ok, så om jag tillfälligt blir flickvän med en hora och bjuder henne på glass (amfetamin) mot att hon suger av mig då är det lungt eftersom vi är ihop?

Vem bestämmer hur länge man måste vara ihop innan det är okej att knulla mot betalning?

Hur är det om jag betalar en tjej för att vara min flickvän på heltid? Olagligt? Om hon bor hos mig också?

Hur bevisar man det?
__________________
Senast redigerad av Xer0 2017-05-23 kl. 00:56.
Citera
2017-05-23, 07:32
  #350
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Ok, så om jag tillfälligt blir flickvän med en hora och bjuder henne på glass (amfetamin) mot att hon suger av mig då är det lungt eftersom vi är ihop?

Vem bestämmer hur länge man måste vara ihop innan det är okej att knulla mot betalning?

Hur är det om jag betalar en tjej för att vara min flickvän på heltid? Olagligt? Om hon bor hos mig också?

Hur bevisar man det?
Nu riskerar du gå OT eftersom tråden inte handlar om t ex amfetamin eller vad som är skillnaden mellan flickvän och prostotuerad. Om du inte vet det och vill diskutera vad som är skillnaden mellan en prostituetad och en flickvän är det bara att starta en tråd om det. Finns säkert många som vill diskutera det.

Bjuder du någon på amfetamin är det alltid olagligt. Då spelar det ingen roll om det är din flickvän eller fru.

Att knulla tillfälligt mot betalning är alltid olagligt. Däremot är det tillåtet att bo ihop med eller gifta sig med en kvinns och betala allt för henne. Många rika män gör så. Även t ex äldre rika kvinnor kan försörja sin unga man. Arbogakvinnan är väl ett sånt exempel.
Citera
2017-05-23, 07:56
  #351
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nu tror jag du missat vad sexköp är.
...
Straffbart kan det enbart bli om du är hallick till din prostituerade flickvän. Det är inte tillåtet i Sverige.
Jag har över huvud taget inte ifrågasatt vad sexköp är. Jag undrade bara om när man kan räknas som hallick.

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nej, det är inte straffbart att bli bjuden på resor av en prostituerad även om du vet vad han eller hon sysslar med.

Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men om hon är min flickvän och det hela uppdagas, kan det nog verka misstänkt iaf.
Om hon säljer sex och försörjer mig av det, kan man nog misstänkas vara hallick om man känner till hennes yrke men låter sig bli försörjd.
Inte helt enkelt kanske (och möjligen väl OT).
Citera
2017-05-23, 08:20
  #352
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag har över huvud taget inte ifrågasatt vad sexköp är. Jag undrade bara om när man kan räknas som hallick.




Om hon säljer sex och försörjer mig av det, kan man nog misstänkas vara hallick om man känner till hennes yrke men låter sig bli försörjd.
Inte helt enkelt kanske (och möjligen väl OT).

Även prostituerande får vara i förhållanden. För att du ska misstänkas måste det framkomna att du t ex vaktar henne vid träffarna, att det är du som sköter kontakten med kunder etc. Nu känns detta som ett OT-ämne för tråden handlar om ifall man kan tänka sig vara ihop ned en prostituerad leker ej. Starta gärna en tråd som handlar om ifall man riskerar att bli misstänkt av polisen för att vara hallick om en prodtituerad man är ihop med bjuder en på resor.
Citera
2017-05-23, 20:56
  #353
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Även prostituerande får vara i förhållanden. För att du ska misstänkas måste det framkomna att du t ex vaktar henne vid träffarna, att det är du som sköter kontakten med kunder etc. Nu känns detta som ett OT-ämne för tråden handlar om ifall man kan tänka sig vara ihop ned en prostituerad leker ej. Starta gärna en tråd som handlar om ifall man riskerar att bli misstänkt av polisen för att vara hallick om en prodtituerad man är ihop med bjuder en på resor.
Nja, jag tycker vi kan försöka lösa detta i denna tråd, för det handlar ju om man kan tänka sig att vara ihop med en prostituerad eller ej. Jag säger ja, om jag är kär, så länge det är lagligt. Tänk om jag är fullt medveten om att min sambo säljer sex, utan att jag är det minsta inblandad, och att vi båda två lever gott på detta då jag själv är arbetslös, söker inte ens jobb. Varför det? Jag lever ju gott på min fru. Ok, om det är lagligt så varför inte?
Citera
2017-05-25, 16:07
  #354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabel_89
Jag har även en fråga till killar: Skulle ni kunna tänka er att vara ihop med någon som säljer sex/har sålt sex? Eller som i ovanstående exempel, hur skulle ni reagera om er flickvän berättade att hon sysslat/sysslar med det?
Svår fråga. Vad betraktar man de tjejer/kvinnor som spelat in porr, eller de som "säljer sig" i olika liveströmmar? En annan aspekt är ju hur länge sedan det var. Stor skillnad på om någon sålt onani-strömmar på nätet för några år sedan, och någon som varit gatuprostituerad tills nyligen, från det man träffar henne.

När man får reda på det, spelar också roll. Kan både vara negativt att någon undanhåller väldigt viktiga saker, och något som inte är naturligt att berätta förrän en bit in på det man lära känna någon. Är ju också ofta väldigt svårt att bli okär om när man väl råkat kära ner sig i någon. Att "vara ihop" behöver ju dessutom inte betyda att man bor ihop och planerar att bilda familj, enligt svensson-modell. Ofta när man lär känna någon, har man ju inte en tanke på vad det ska leda till, och sedan när månader gått upptäcker man att man kärat ner sig.

Frågorna är i varje fall för komplexa och svåra för att svara antingen ja eller nej på.
Citera
2017-05-25, 16:41
  #355
Medlem
Vad min flickvän gör eller försörjer sig med är upp till henne, så länge hon gör allt av egen vilja och trivs.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback