2008-11-14, 09:11
Medlem
Snabba svar uppskattas, så här ligger det till:

Min vän insåg plötsligt att hennes effexortabletter var slut, vi bor utomlands och tydligen säljer de inte Effexor här. Hennes pappa skickar tabletter med DHL men de kommer inte komma fram förän på måndag eller möjligtvis tisdag. Hon har tagit 1 tablett istället för 3 i ett par dagar nu för att få dem att räcka längre, men nu börjar hon må riktigt dåligt med huvudvärk och ångest.

Kan hon ta mina zoloft under ett par dagar, eller är utsättningssyndromen ett bättre alternativ?
Citera
2008-11-14, 09:32
Medlem
När jag bytte till efexor från zoloft var det viktigt att jag höll upp några dagar, så det känns inte som man ska blanda.

Dom har inte nån kopia, typ Venlafaxin eller Vandral?
Citera
2008-11-14, 09:36
Medlem
Så du trappade ner zoloft och sedan upp effexor?
Känns bra att höra från någon som faktiskt har bytt själv, det borde ju fungera på samma sätt åt båda hållen.

Jag tycker också att det borde finnas någon form av kopia. Hon skulle ringa snart, så jag ska dubbelkolla om hon är säker.
Citera
2008-11-15, 00:53
Medlem
Nordahls avatar
Efexor är ett SNRI och påverkar nedrolaniderna (vet ej hur det stavas) i hjärnan medan zoloft är ett SSRI vilket påverkar serotoninet i hjärnan. Så ja skillnaden kommer att vara märkbar. Har hört att sluta med Efexor inte är en lek. Se till att han får sin riktiga medicin ganska snart.
Citera
2008-11-20, 23:22
Medlem
denbredvids avatar
Stackaren lider med henne...Tar Efexor själv. 79mg. Hamnade i liknande sits för inte så länge sedan och hade fruktansvärd at...har dem inte nån vårdrådgivning, man kanske kan ringa till apoteket...uppsöka ett privatläkare för en recept, akutmottagning i värsta fall???? Låt henne ligga still sova på nåt lugnande om det finns...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in