2008-11-14, 08:47
Medlem
asa_odems avatar
Flashbackare har koll på allt. Tänkte slänga ut frågan om hoten mot VIKs tränare Johan Tornberg. Någon som har någon liten aning om vem eller vilka som kan tänkas ligga bakom? Skvaller skvaller, men kör bara.

Jag utesluter folk i viksupport och gulsvart ultras. VSKs huliganfallang, vsk casuals, har många gånger uttryckt sitt hat mot VIK och deras supportrar. Två fall av misshandlar mot viksupporters samt hot riktad mot VIKs fans har även kommit från grupperingen. Varför skulle inte dessa casuals också vara skyldig till Johan Tornbergs avgång?
Citera
2008-11-14, 17:31
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asa_odem
Flashbackare har koll på allt. Tänkte slänga ut frågan om hoten mot VIKs tränare Johan Tornberg. Någon som har någon liten aning om vem eller vilka som kan tänkas ligga bakom? Skvaller skvaller, men kör bara.

Jag utesluter folk i viksupport och gulsvart ultras. VSKs huliganfallang, vsk casuals, har många gånger uttryckt sitt hat mot VIK och deras supportrar. Två fall av misshandlar mot viksupporters samt hot riktad mot VIKs fans har även kommit från grupperingen. Varför skulle inte dessa casuals också vara skyldig till Johan Tornbergs avgång?

Varför skulle VSK Casuals hota VIK:s tränare för att relationerna med VIK:s fans är ansträngda? Supportrarna är väl ungefär den enda aspekten av VIK som VSK bryr sig om. Därför finns det om man tänker lite förnuftigt ingen anledning för VSK Casuals att slösa energi på att hota verksamma i föreningen VIK.

Enligt min uppfattning så luktar det här dådet ultras-fasoner lång väg. Förmodligen har några engagerade supportrar som vill styra och ställa i den klubb de betecknar som sin egen tagit ett extremt steg. Men: Vi ska komma ihåg att dylika hot även förekommit i Sverige långt innan en viss tongivande gruppering införde "kvartsamtal" och liknande i supporterkulturen.

Mitt tips med hänvisning till ovanstående är därför att den eller de som ligger bakom kommer från klubbens egna supporterled. Det rör sig då sannolikt om någon gruppering ultras eller liknande (osäker på vilka som finns hos VIK), alternativt en ensam virrhjärna som agerar på eget initiativ.
Citera
2008-11-14, 17:35
Medlem
Dr.Katis avatar
Dödshot?
Citera
2008-11-14, 18:39
Medlem
torstenhingstens avatar
Läste ngt att VIK hade fått obscena gester av fansen etfer de skulle tacka för matchen efter almtuna.....Sen hade Johan mött två fans efter matchen och de sa att gesterna var riktade mot honom.....Sen när han kommer hem efter bortamatchen har han lapp på bilen med hot..?

Vad drar man för slutsats vilka som ligger bakom hoten=?
Citera
2008-11-14, 18:50
Medlem
pwrs avatar
vad är vsk
Citera
2008-11-14, 19:46
Medlem
Gustavuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pwr
vad är vsk

Google kanske kan hjälpa dig lite... 90-talet, VM-guld och enda målet mot Finland?

Kolla upp namnet och se vad han sysslar med i dag...

VSK eller VIK... äh!! Men det är VIK det gäller.
Senast redigerad av Gustavus 2008-11-14 kl. 19:50.
Citera
2008-11-14, 20:58
Medlem
Grantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavus
Google kanske kan hjälpa dig lite... 90-talet, VM-guld och enda målet mot Finland?

Kolla upp namnet och se vad han sysslar med i dag...

VSK eller VIK... äh!! Men det är VIK det gäller.

HUH?

Fattar inte hur man kan ta en idrott så jävla allvarligt att man börjar hota folk, idiotiskt!
Citera
2008-11-14, 21:30
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asa_odem

Supportrar som misshandlar andra supportrar av samma lag!? Det låter som att vänsterhanden slår högerhanden för att den inte klappar i takt! Sådana grejor får mig att fundera vad det är för knallkorkar som engagerar sig i idrotten??
Citera
2008-11-14, 22:11
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Supportrar som misshandlar andra supportrar av samma lag!? Det låter som att vänsterhanden slår högerhanden för att den inte klappar i takt! Sådana grejor får mig att fundera vad det är för knallkorkar som engagerar sig i idrotten??

Nu tror jag det är dags att reda ut begreppen:

VIK = Västerås idrottsklubb (eller är det Västerås ishockeyklubb numera?). Klubben Johan Tornberg tränade och en av stadens två stora klubbar. Har ishockey som största gren. Gult och svart som klubbfärger.

VSK = Västerås sportklubb. Den andra stora klubben i stan. Har bandy och fotboll som största grenar. Grönt och vitt som klubbfärger.

Det är alltså två olika föreningar och även om dessa inte konkurrerar sportsligt så finns ändå konkurrens rörande publik och sponsorintäkter samt rivalitet mellan vissa supporterfalanger.
Citera
2008-11-15, 01:32
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Nu tror jag det är dags att reda ut begreppen:

VIK = Västerås idrottsklubb (eller är det Västerås ishockeyklubb numera?). Klubben Johan Tornberg tränade och en av stadens två stora klubbar. Har ishockey som största gren. Gult och svart som klubbfärger.

VSK = Västerås sportklubb. Den andra stora klubben i stan. Har bandy och fotboll som största grenar. Grönt och vitt som klubbfärger.

Det är alltså två olika föreningar och även om dessa inte konkurrerar sportsligt så finns ändå konkurrens rörande publik och sponsorintäkter samt rivalitet mellan vissa supporterfalanger.

Fan vad idiotiskt? Det finns många städer i Sverige i ungefär samma storlek där olika idrotter och klubbar tävlar om publik och sponsorer, men jag har aldrig hört att supportrarna slåss mot varandra varken i Helsingborg, Norrköping, Jönköping, Borås, Karlstad eller Gävle?

Är det månne någon som preparerat gurkorna med steroider?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in