• 4
  • 5
2011-04-24, 22:34
Bannlyst
sanningen är att inget finns, precis som buddha förklarade för oss, men det är väldigt få som har kunnat inse det
Citat:
Ursprungligen postat av Prometeus
Det enklaste sättet att hantera en postmodernist bör väl vara att knuffa denne utför ett stup eller annan höjd?
så du tycker att mord är en bra lösning eftersom du inte kan komma några argument mot dom? jag antar att du också tycker då att smälla till folk är ett bra sätt att bevisa att dom har fel.
Citera
2011-04-24, 23:03
Medlem
Prometeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
sanningen är att inget finns, precis som buddha förklarade för oss, men det är väldigt få som har kunnat inse det

så du tycker att mord är en bra lösning eftersom du inte kan komma några argument mot dom? jag antar att du också tycker då att smälla till folk är ett bra sätt att bevisa att dom har fel.
Om en person på fullt allvar påstår att moral och sanning är subjektivt så ser jag inte hur denne kan invända, gör du? Jag tycker helt enkelt att man ska kunna stå för sina åsikter.
Citera
2011-04-24, 23:30
Bannlyst
Citat:
Om en person på fullt allvar påstår att moral och sanning är subjektivt så ser jag inte hur denne kan invända, gör du?
moral och sanning är subjektivt i drömmar, ändå vill man inte bli dödad i drömmar (fast döden och människor inte ens finns i drömmar, fast de tycks finnas), åtminstone om man inte har vaknat och insett sanningen att det är en dröm.
Citera
2011-04-24, 23:38
Medlem
Citat:
Det enklaste sättet att hantera en postmodernist bör väl vara att knuffa denne utför ett stup eller annan höjd? Personen kan knappast klaga då en objektiv moral eller sanning om vad som kan hända efter knuffandet inte existerar i dennes hjärna.

"I refute it thus", sa Dr Johnson.

Ett faktiskt fungerande stensparkande torde det vara faktiskt i detta fallet, till skillnad från Johnsons.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in