• 4
  • 5
2011-04-24, 22:34
Bannlyst
sanningen r att inget finns, precis som buddha frklarade fr oss, men det r vldigt f som har kunnat inse det
Citat:
Ursprungligen postat av Prometeus
Det enklaste sttet att hantera en postmodernist br vl vara att knuffa denne utfr ett stup eller annan hjd?
s du tycker att mord r en bra lsning eftersom du inte kan komma ngra argument mot dom? jag antar att du ocks tycker d att smlla till folk r ett bra stt att bevisa att dom har fel.
Citera
2011-04-24, 23:03
Medlem
Prometeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
sanningen r att inget finns, precis som buddha frklarade fr oss, men det r vldigt f som har kunnat inse det

s du tycker att mord r en bra lsning eftersom du inte kan komma ngra argument mot dom? jag antar att du ocks tycker d att smlla till folk r ett bra stt att bevisa att dom har fel.
Om en person p fullt allvar pstr att moral och sanning r subjektivt s ser jag inte hur denne kan invnda, gr du? Jag tycker helt enkelt att man ska kunna st fr sina sikter.
Citera
2011-04-24, 23:30
Bannlyst
Citat:
Om en person p fullt allvar pstr att moral och sanning r subjektivt s ser jag inte hur denne kan invnda, gr du?
moral och sanning r subjektivt i drmmar, nd vill man inte bli ddad i drmmar (fast dden och mnniskor inte ens finns i drmmar, fast de tycks finnas), tminstone om man inte har vaknat och insett sanningen att det r en drm.
Citera
2011-04-24, 23:38
Medlem
Citat:
Det enklaste sttet att hantera en postmodernist br vl vara att knuffa denne utfr ett stup eller annan hjd? Personen kan knappast klaga d en objektiv moral eller sanning om vad som kan hnda efter knuffandet inte existerar i dennes hjrna.

"I refute it thus", sa Dr Johnson.

Ett faktiskt fungerande stensparkande torde det vara faktiskt i detta fallet, till skillnad frn Johnsons.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in