• 1
  • 2
2009-09-10, 22:52
Medlem
Prometeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profax
exponentiellt i jämförelse
Say what? Vet du ens vad exponentiellt betyder?
Citera
2009-09-11, 00:03
Medlem
%s avatar
Dom står och "stutsar" en hel del i TKD har jag sett. Det lär bygga lite på vaderna för en otränad. Förövrigt är det löjligt att vara "vassraggare" rejäla spiror är snyggt.
Citera
2009-09-11, 00:30
Medlem
Deeecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivskarp
Tränar du, eller har du tränat, TKD eller kickboxning?

Så fort du använder en säck i träningen bygger du mer massa kontra om du inte gör det. Det är själva grundtanken med säcken, att bygga upp slag och spark styrka. Och säckträning används flitigt inom kickboxning. Vad jag vet så används säckar i princip inte alls inom TKD, men jag kan ha fel eftersom jag inte har någon erfarenhet av den sporten.
Tja, säck är ju knappast hårdare än när man håller stora mitsar eller för den delen sparras.

TKD är den kampsport med ÖVERLÄGSET mest fokus på benen och sparkar, vi studsar mycket mer än någon annan kampsport.

Jag byggde mycket mer massa i benen under mitt första halvår inom TKDn än jag någonsin gjorde på gymmet, märkligt nog.
Citera
2009-09-11, 00:37
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Mycket vader i kampsporter, men även låren behöver tränas upp.
Dock behöver man mycket rörlighet i alla kampsporter, så att bli någon gymbiff är bara en nackdel, så du behöver inte vara orolig.
Citera
2009-09-11, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deeec
Jag byggde mycket mer massa i benen under mitt första halvår inom TKDn än jag någonsin gjorde på gymmet, märkligt nog.

Du får nog ses som något av ett unikt undantag då.

Till ts, det är ingensomhelst risk att du får massiva lår av taekwondo, eller egentligen av någon kampsport.
Vill man ha snygga ben är det nämligen bara till att bege sig till gymmet och nöta knäböj.

Som någon varit inne på så är det ju rejält med hoppande och studsande i tkd, och om något kan man bygga vader på det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in