• 1
  • 2
2008-11-13, 16:25
Medlem
Voluptariuss avatar
Tja! Jag r allmnt utseendefixerad och samtidigt kampsportlskare s efter min boxningsperiod r ver s funderar jag p Taekwondo. (Felstavat?)

Jag vill gra det fr utvandet av balans,sparkar och vighet. Vill ej f strre ben dock. Hur pass pverkas underkroppen?
Citera
2008-11-13, 21:23
Medlem
Foqnaxs avatar
Du lr knappast f s stora ben att det blir oattraktivt av TKD, s det r bara att kra.
Citera
2008-11-13, 22:58
Medlem
Idiotpods avatar
Hller med Foqnax.

Fr att f s stora ben du tnker p behvs oftast trning med tyngder. Eller bara en sjuhelvetes massa sparkar och benbj med en vn p ryggen.
Citera
2008-11-14, 15:52
Medlem
Voluptariuss avatar
Tackar Fognax och Idiotpod. Very helpful indeed
Citera
2009-01-02, 16:54
Medlem
Haha, nej du behover inte oroa dig for att fa storre ben. Passa dig for krakben dock
Citera
2009-01-02, 17:24
Medlem
Knivskarps avatar
I Tae Kwon-Do lr du knappast bygga massiva benmuskler. Om du dremot trnar thaiboxning, kyokushin eller kickboxning s kommer du garanterat bygga muskler i benen eftersom man anvnder scktrning och hopprep regelbundet i de sporterna.
Citera
2009-01-03, 00:04
Medlem
Trogssons avatar
Niggah plz

Kickboxning ger knappast mer massa n TKD. Och hur mycket massa TKD ger beror p trningen, vissa trnare kr stenhrt p fys andra struntar i det helt och hllet dr va
Citera
2009-01-03, 03:13
Medlem
Knivskarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trogsson
Niggah plz

Kickboxning ger knappast mer massa n TKD. Och hur mycket massa TKD ger beror p trningen, vissa trnare kr stenhrt p fys andra struntar i det helt och hllet dr va

Trnar du, eller har du trnat, TKD eller kickboxning?

S fort du anvnder en sck i trningen bygger du mer massa kontra om du inte gr det. Det r sjlva grundtanken med scken, att bygga upp slag och spark styrka. Och scktrning anvnds flitigt inom kickboxning. Vad jag vet s anvnds sckar i princip inte alls inom TKD, men jag kan ha fel eftersom jag inte har ngon erfarenhet av den sporten.
Citera
2009-01-03, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivskarp

S fort du anvnder en sck i trningen bygger du mer massa kontra om du inte gr det. Det r sjlva grundtanken med scken, att bygga upp slag och spark styrka. Och scktrning anvnds flitigt inom kickboxning. Vad jag vet s anvnds sckar i princip inte alls inom TKD, men jag kan ha fel eftersom jag inte har ngon erfarenhet av den sporten.

Det kan skert variera lite frn klubb till klubb men av mina erfarenheter s stmmer det du sger rtt bra faktiskt.
Citera
2009-09-10, 21:22
Medlem
Man kan vl sga s hr, finns det en sck s anvnds den och om det inte finns ngon sck s anvnds den inte. Det dr med benmuskler beror vl snarare p hur trningsintensiteten ser ut, eller hur? Om man trnar som besatt, med passion och med gld, s lr man f ganska rejlla benmuskiler ven i taekwondo. Mina lr r enorma i alla fall.
Man behver inte tvungen kontakt med en sck heller fr att bygga enorma muskler. Titta p en klassisk ballet dansares ben ngon gng s frstr du
Citera
2009-09-10, 21:31
Medlem
Profaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivskarp

Du verkar inte ha ngon erfarenhet av ngonting ht.

1. Vad fr dig att tro att scktrning skulle ka benmuskulaturen s exponentiellt i jmfrelse med trning mot pads?

2. Jag har aldrig sett kickboxare med kycklinglr a l Coleman etc.

3. Det finns TKD-klubbar som trnar mot sck.
Citera
2009-09-10, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voluptarius
Tja! Jag r allmnt utseendefixerad och samtidigt kampsportlskare s efter min boxningsperiod r ver s funderar jag p Taekwondo. (Felstavat?)

Jag vill gra det fr utvandet av balans,sparkar och vighet. Vill ej f strre ben dock. Hur pass pverkas underkroppen?

r du tjej ?isfall varfr oroar du dej? har du sett chun-li i streetfighter`? snyggare tjej finns ju inte s jvla het!/jag r en pervers nrd jaaa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in