• 1
  • 2
2008-11-13, 16:25
Medlem
Voluptariuss avatar
Tja! Jag är allmänt utseendefixerad och samtidigt kampsportälskare så efter min boxningsperiod är över så funderar jag på Taekwondo. (Felstavat?)

Jag vill göra det för utövandet av balans,sparkar och vighet. Vill ej få större ben dock. Hur pass påverkas underkroppen?
Citera
2008-11-13, 21:23
Medlem
Foqnaxs avatar
Du lär knappast få så stora ben att det blir oattraktivt av TKD, så det är bara att köra.
Citera
2008-11-13, 22:58
Medlem
Idiotpods avatar
Håller med Foqnax.

För att få så stora ben du tänker på behövs oftast träning med tyngder. Eller bara en sjuhelvetes massa sparkar och benböj med en vän på ryggen.
Citera
2008-11-14, 15:52
Medlem
Voluptariuss avatar
Tackar Fognax och Idiotpod. Very helpful indeed
Citera
2009-01-02, 16:54
Medlem
Haha, nej du behover inte oroa dig for att fa storre ben. Passa dig for krakben dock
Citera
2009-01-02, 17:24
Medlem
Knivskarps avatar
I Tae Kwon-Do lär du knappast bygga massiva benmuskler. Om du däremot tränar thaiboxning, kyokushin eller kickboxning så kommer du garanterat bygga muskler i benen eftersom man använder säckträning och hopprep regelbundet i de sporterna.
Citera
2009-01-03, 00:04
Medlem
Trogssons avatar
Niggah plz

Kickboxning ger knappast mer massa än TKD. Och hur mycket massa TKD ger beror på träningen, vissa tränare kör stenhårt på fys andra struntar i det helt och hållet dårå va
Citera
2009-01-03, 03:13
Medlem
Knivskarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trogsson
Niggah plz

Kickboxning ger knappast mer massa än TKD. Och hur mycket massa TKD ger beror på träningen, vissa tränare kör stenhårt på fys andra struntar i det helt och hållet dårå va

Tränar du, eller har du tränat, TKD eller kickboxning?

Så fort du använder en säck i träningen bygger du mer massa kontra om du inte gör det. Det är själva grundtanken med säcken, att bygga upp slag och spark styrka. Och säckträning används flitigt inom kickboxning. Vad jag vet så används säckar i princip inte alls inom TKD, men jag kan ha fel eftersom jag inte har någon erfarenhet av den sporten.
Citera
2009-01-03, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivskarp

Så fort du använder en säck i träningen bygger du mer massa kontra om du inte gör det. Det är själva grundtanken med säcken, att bygga upp slag och spark styrka. Och säckträning används flitigt inom kickboxning. Vad jag vet så används säckar i princip inte alls inom TKD, men jag kan ha fel eftersom jag inte har någon erfarenhet av den sporten.

Det kan säkert variera lite från klubb till klubb men av mina erfarenheter så stämmer det du säger rätt bra faktiskt.
Citera
2009-09-10, 21:22
Medlem
Man kan väl säga så här, finns det en säck så används den och om det inte finns någon säck så används den inte. Det där med benmuskler beror väl snarare på hur träningsintensiteten ser ut, eller hur? Om man tränar som besatt, med passion och med glöd, så lär man få ganska rejälla benmuskiler även i taekwondo. Mina lår är enorma i alla fall.
Man behöver inte tvungen kontakt med en säck heller för att bygga enorma muskler. Titta på en klassisk ballet dansares ben någon gång så förstår du
Citera
2009-09-10, 21:31
Medlem
Profaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivskarp

Du verkar inte ha någon erfarenhet av någonting öht.

1. Vad får dig att tro att säckträning skulle öka benmuskulaturen så exponentiellt i jämförelse med träning mot pads?

2. Jag har aldrig sett kickboxare med kycklinglår a lá Coleman etc.

3. Det finns TKD-klubbar som tränar mot säck.
Citera
2009-09-10, 22:22
Citat:
Ursprungligen postat av Voluptarius
Tja! Jag är allmänt utseendefixerad och samtidigt kampsportälskare så efter min boxningsperiod är över så funderar jag på Taekwondo. (Felstavat?)

Jag vill göra det för utövandet av balans,sparkar och vighet. Vill ej få större ben dock. Hur pass påverkas underkroppen?

är du tjej ?isåfall varför oroar du dej? har du sett chun-li i streetfighter`? snyggare tjej finns ju inte så jävla het!/jag är en pervers nörd jaaa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in