Citat:
Ursprungligen postat av h-user
Använder ni SP2 eller SP3? efter Service Pack 3 är installerad så är det inte så många uppdateringar som skall hämtas för Windows. Plus tillägg för Microsoft Office. På jobbet förstår jag dock inte varför ni själva behöver hålla koll på updates och starta om, saknas det administratörer som uppdaterar servrarna eller är det egna datorer allihopa som ni själva sköter om?
Det är SP3 både hemma och på jobbet på samtliga datorer. Idag hade jag hemma åtta nya uppdateringar som krävde att datorn startades om två gånger. Igår hade jag runt fem nya uppdateringar som krävde en omstart av datorn.
På jobbet har vi administratörer, nämligen jag och en till som får ta all skit

. Vi kör visserligen SUS så vi har lite kontroll, men uppdateringarna ska ut oavsett, vilket leder till ilskna användare. Det är just det ökade antalet uppdateringar som irriterar mig. Tre-fyra uppdateringar i veckan är inga problem, men är det tre-fyra uppdateringar varje dag under flera månaders tid blir det jobbigt.
M$ borde släppa ett SP4 om deras operativsystem är så värdelöst att det kräver uppdateringar konstant. En dag hände det som inte får hända, en av våra servrar gjorde en automatiskt omstart (efter en automatisk uppdatering, vi har stängt av automatiska uppdateringar!) trots att vi via policys förbjudit den att göra just det. Resultatet blev tappade fileshares och en del förlorat arbete för personal som jobbade med filer direkt mot servern.