2008-11-12, 20:34
  #13
Medlem
Dreass avatar
Eee du gör en tråd och frågar om vilken gainer som är bäst för att öka i vikt då du redan vet att det är kcal in vs kcal ut som gäller, sen frågar du hur mycket andra har gått upp då de ätit pulver.

Varför vill du veta hur mycket en person tagit och hur mycket den gått upp då du inte kan grunda något på det utan att veta resterande kcal-intag? Ur viktmässig synpunkt.
Citera
2008-11-12, 22:36
  #14
Medlem
MEGAMASS 4000
Citera
2008-11-12, 22:42
  #15
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x_776
Men jo jag vet allt det där redan men vill veta hur mycket ni har gått upp bara

Nästan alla gainers innehåller samma antal kalorier/100g, men "serveringsstorlekarna" skiljer sig. Förstår inte att folk fortfarande går på det.
Citera
2008-11-12, 23:05
  #16
Medlem
Dracon_omegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Nästan alla gainers innehåller samma antal kalorier/100g, men "serveringsstorlekarna" skiljer sig. Förstår inte att folk fortfarande går på det.

Folk är efterblivna och/eller ignoranta och orkar inte skaffa sig information angående vad de stoppar i sig.. Dock så kan fördelningen av makro-nutrienter skilja från gainer till gainer.

Finns ju många gainer med ca 80% carbs och ca 15% protein.. vilket i mitt tycke är helt överdrivet mycket kolhydrater

Något att föredra är väl ca 60%/40% > carbs / protein...
då det passar ganska bra till rekommenderade intaget på ca 1g/carbs per kg vikt och ca 0.6g protein per kg kroppsvikt.
Citera
2008-11-13, 01:21
  #17
Medlem
MoneyMikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x_776
Men jo jag vet allt det där redan men vill veta hur mycket ni har gått upp bara

Jag har gått upp från 70 till 78 sen början av juli.
Men har nog mer med kosten i övrigt att göra än att jag druckit en gainer direkt efter varje träningspass. Har nämligen legat i som ett as och ätit mat i stort sett hela tiden känns det som. Bara gainer kommer inte göra nån förändring

Jag kör iallafall Gainer Pro hallonsmak.. gött
__________________
Senast redigerad av MoneyMike 2008-11-13 kl. 01:23.
Citera
2008-11-13, 04:34
  #18
Bannlyst
Lägger min röst på MEGAMASS 4000. (Jordgubb )
Citera
2008-11-13, 07:39
  #19
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enanthate
Lägger min röst på MEGAMASS 4000. (Jordgubb )
Anledning? Säg inte mest kcal per portion för då blir du utskrattad!
Citera
2008-11-13, 13:26
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enanthate
Lägger min röst på MEGAMASS 4000. (Jordgubb )

Kan blanda en lika dan för halva priset.

Mitt tips till TS: Gå in på gymvaruhuset o beställ x antal kg ProFX och CARB FX sen blandar du efter behov!
Citera
2008-11-13, 13:44
  #21
Medlem
Ok jag är nybörjare men jag måste fråga, varför vill alla gå upp i vikt? Räcker det inte bara med att styrketräna och sedan äta mat med mycket proteiner?
Citera
2008-11-25, 21:57
  #22
Medlem
x_776s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av routerjavel
Ok jag är nybörjare men jag måste fråga, varför vill alla gå upp i vikt? Räcker det inte bara med att styrketräna och sedan äta mat med mycket proteiner?

jo det gör det om du äter tillräckligt, men man bygger ingen staty utan lera
Citera
2008-11-25, 21:59
  #23
Medlem
TKDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av routerjavel
Ok jag är nybörjare men jag måste fråga, varför vill alla gå upp i vikt? Räcker det inte bara med att styrketräna och sedan äta mat med mycket proteiner?

Gå upp i vikt? Jag vill iaf ha mer muskler och eftersom muskler väger mer än fett och det krävs en positiv energibalans för att bygga muskler så lägger man på sig mer eller mindre fett oftast.
Citera
2008-11-25, 22:35
  #24
Medlem
attups avatar
ta den billigaste gainer x2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in