2008-11-11, 02:57
Bannlyst
Hjälp.

Har just skrivit ett material på ett användarforum som jag använde Firefox till att läsa. Dock visste jag inte att jag, förmodligen pga inaktivitet på kontot hade blivit utloggad och när jag sände materialet som jag skrivit försvann det. Texten jag skrev har inte blivit nedsparad någonstans innan och jag undrar om det skapas någon cache någonstans när sådana olyckor händer i maccvärlden? I någon mapp för Firefox eller på skolans server trots att inlägget inte postades på forumet eller någonstans i datorn? Snälla hjälp.
Citera
2008-11-11, 07:06
Medlem
karlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermarine
Hjälp.

Har just skrivit ett material på ett användarforum som jag använde Firefox till att läsa. Dock visste jag inte att jag, förmodligen pga inaktivitet på kontot hade blivit utloggad och när jag sände materialet som jag skrivit försvann det. Texten jag skrev har inte blivit nedsparad någonstans innan och jag undrar om det skapas någon cache någonstans när sådana olyckor händer i maccvärlden? I någon mapp för Firefox eller på skolans server trots att inlägget inte postades på forumet eller någonstans i datorn? Snälla hjälp.
Ligger inte texten kvar i cachen när du hoppar ett steg tillbaka i historyn så är du nog tämligen rökt.

Kanske inte är guldkornet att höra efteråt, men skriver du större inlägg i webbforms som inte är särskilt roliga att skriva om, så skriv först in texten i en lokal texteditor och kopiera in texten i textrutan på forumet.

Jag har varit med om detta också, då en fullt formaterad och skriven guide på närmare 10.000 chars. Kan ju nämna att den skrevs inte om och jag blev ett tangentbord fattigare. All skuld åt glocalnet btw :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in